English | home | home | email
پنج شنبه ٣٠ فروردين ١٣٩٧
صفحه اصلي > معرفی مدیریت > چشم انداز 
چشم انداز
 

توسعه و پشتیبانی 

         ۱-      توسعه فراگیر و همه جانبه سیستم های کاربردی موردنیاز دانشگاه و بررسی نیازها و تقاضاهای دریافتی از سایر  واحدها و ارائه خدمات لازم در این زمینه

         ۲-      برنامه ریزی به منظور تجهیز ، پشتیبانی ، نگهداری و استفاده بهینه از سخت افزار و نرم افزار موردنیاز

         ۳-      پیش بینی و برنامه ریزی آموزش های لازم در خصوص فناوری اطلاعات و امنیت و افزایش مهارت های تخصصی کارکنان

         ۴-      تدوین و ابلاغ ضوابط و دستورالعمل های بهره برداری از تجهیزات انفورماتیکی و اجرای فعالیت های فناوری اطلاعات

         ۵-      طراحی ، ایجاده و نگهداری جایگاه های  اینترنتی و اینترانتی دانشگاه

         ۶-      مدیریت رفع نواقص و کاستی های سامانه های اطلاعاتی موجود


طراحی و توسعه سازمان الکترونیکی  
         
         ۱-      اجرای سیاست های کلان کشور درحوزه  دولت الکترونیک و وزارت متبوع در حوزه سلامت الکترونیکی با توجه به اسناد                            بالادستی ، آئین نامه ها و مصوبات ابلاغی از سوی مراجع ذی صلاح
 
         ۲-      تعیین خط مشی و چشم انداز لازم به منظور حصول سازمان الکترونیکی
 
         ۳-      طراحی و ارائه خدامت الکترونیکی بین دستگاهی
 
         ۴-      توسعه خدمات الکترونیکی به منظور ارائه آن به مردم بدون مراجعه حضوری و در کوتاه ترین زمان ممکن

         ۵-      استقرار نظام های نوین مدیریت و فرهنگ سازی برای نوآوری در دانشگاه

         ۶-      ایجاد داشبوردهای مدیریتی برای مدیران ارشد دانشگاه به منظور دسترسی به آخرین وضعیت فعالیت های اصلی                          دانشگاه در هر لحظه

        ۷-      ایجاد زیرساخت های مدیریت دانش به منظور ثبت و تبادل تجارب و اطلاعات کارشناسان و مدیران دانشگاه

        ۸-      برنامه ریزی ، مطالعه و اقدامات لازم جهت استقرار سامانه های بدون کاغذ در دانشگاه


تامین و مدیریت امنیت اطلاعات

       ۱-      ارائه طرح جامع مدیریت امنیت اطلاعات با توجه به مصوبات ، آئین نامه ها و قوانین و مقررات ابلاغی از مراجع ذی صلاح

       ۲-      تجزیه و تحلیل دارائیها و تعیین مخاطرات امنیتی و ارائه راه حل برای کاهش آسیب پذیری ، تهدیدات و مخاطرات
  
       ۳-      طراحی ساختار مطمئن و امن برای زیرساخت شبکه های ارتباطی

       ۴-      حفاظت از داده ها و حریم خصوصی کاربران و مردم

       ۵-      تعیین تجهیزات و فناوری های امنیتی موردنیاز

      ۶-      تعیین تجهیزات برق اضطراری موردنیاز

      ۷-      آموزش ، اطلاع رسانی ، آگاه وهوشیار نمودن کارکنان در حوزه امنیت اطلاعات          

      ۸-      تدوین و ابلاغ ضوابط مربوط به تامین و مدیریت امنیت اطلاعات و خط مشی دور کاری

      ۹-      ثبت کاربران ، مدیریت دسترسی و بازنگری در حقوق دسترسی کاربران


معماری سامانه های اطلاعاتی و نوآوری

      ۱-      برنامه ریزی عملیاتی جهت پاسخ گویی به نیازهای کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت دانشگاه د حوزه سامانه های اطلاعاتی بر اساس اولویت

      ۲-      ارتقا سطح دانش فنی اطلاعات مدیران ، کارشناسان و سایر کارکنان جهت بهره برداری مطلوب از فناوری اطلاعات

      ۳-      کمک به توسعه روحیه خلاقیت و نوآوری و جلب مشارکت کارکنان در ارائه راه کارهای خلاقانه و نوآورانه برای ارتقا دانشگاه

      ۴-      کنترل و نظارت بر حسن اجرای فرایندها و روش های ابلاغی و بررسی اثربخشی انها

      ۵-      مهندسی مجد فرایندها و حذف فرایندهای غیرمنطقی یا اضافی با استفاده از ابزار فناوری اطلاعات

      ۶-      واگذاری فعالیت های فناور ی اطلاعات غیر حاکمیتی به بخش غیردولتی
 
      ۷-      کمک به انجام اصلاح ساختاری در راستای تمرکز زدایی از اداره امور

      ۸-      بررسشی فرم های اداری – مالی، پشتیبانی و اختصاصی ، کدگذاری و اصلاح و بهنگام سازی آنها

      ۹-      بررسی و ارائه راهکارها و روش های اصلاح فرایندهای مشترک و اختصاصی دانشگاه در شورای تحول اداری در جهت ارتقا  بهره بری ، کارایی و رضایت ارباب رجوع و کاهش هزینه ها

    ۱۰-  جمع اوری اطلاعات و سوابق مربوطه در زمینه طرح ها و برنامه های فناوری اطلاعات و ارتباطات گذشته و در دست اقدام به منظور نظارت و ارزیابی برنامه مصوب

      

کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز رایانه و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی جیرفت می باشد.
© 2014 All Rights Reserved | WWW.jmu.ac.ir