۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور

 

جلسه هماهنگی پویش ملی فشار خون و دیابت در محل فرمانداری شهرستان جیرفت برگزار شد

 

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان جیرفت 

 

ظهر روز دوشنبه ششم مهر ماه 1402 جلسه هماهنگی پویش ملی فشار خون و دیابت همزمان  با سراسر کشور در محل فرمانداری با حضور  رئیس مرکز بهداشت، معاون سیاسی فرماندار، بخشداران و مدیران ادارات جیرفت برگزار شد.

 

در ابتدای موضوع معاون فرماندار این طرح را مهم دانست و به اهمیت سلامت مردم و جامعه اشاره کرد و افزود: لین طرح ملی می باشد و ضرورت آن برای همه مشخص است و تمامی مدیران باید در این برنامه همکاری داشته باشند.

 

در ادامه دکتر مقبلی رئیس مرکز بهداشت گفت این طرح  از ۲۰ آبان ماه آغاز شده و تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد.


 
رئیس مرکر بهداشت افزود:گروه هدف کلیه افراد ۱۸ سال و بالاتر و بانوان باردار در همه گروه های  سنی در این پویش عوامل خطر بیماریهای غیر واگیر (دیابت،فشار خون بالا،کم تحرکی،اضافه وزن و چاقی)را بررسی می کنیم ،و افراد در معرض خطر را شناسایی و برای دریافت خدمات درمانی  و ویزیت پزشک به مراکز خدمات جامع سلامت ارجاع می دهیم.

 

دکتر مقبلی خاطر نشان کرد از آنجا که در مدت این دو ماه جمعیتی بالغ بر ۱۶۶۰۵۸ نفر بایستی غربالگری شوند لذا به منظور اجرای بهتر این طرح مرکز بهداشت در نظر دارد در ادامه روند اجرای برنامه خطرسنجی سکته های قلبی و مغزی در ادارات ،این بار در راستای اجرای پویش ملی و کمی فشرده تر این طرح را در ادارات  و به شکل برپایی ایستگاه های سلامت اجرا کند.

 

وی با بیان اینکه در پایان طرح امیدواریم با  افزایش شناسایی بیماران جدید و وارد کردن این افراد به چرخه ی مراقبت و درمان شاهد کاهش عوارض ناشی از این بیماری ها باشیم.