۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور

 

 

 دکتر بلندنظر فرماندار جیرفت باید از امكانات ادارت و نهادهای جیرفت در اجرای طرح ايمن سازي فلج اطفال قرار گيرد

 

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان جیرفت

 

 از فرمانداری جیرفت صبح امروز ۱۰ دیماه ۱۴۰۲ جلسه طرح ملی ایمن سازی فلج اطفال با حضور فرماندار،دکتر علیرضا مقبلی رئیس مرکز بهداشت و مسئولان اجرائی شهرستان جیرفت در فرمانداری برگزار شد.

 

فرماندار جیرفت :مسئولان تمام دستگاه ها امكانات خود از قبيل نيروي انساني،خودرو و تجهيزات لازم را براي اجراي طرح ملي واكسيناسيون فلج اطفال در شهرستان جیرفت در اختيار مرکز بهداشت قرار دهند تا اين مهم  با موفقيت در اين شهرستان به انجام برسد.

 

دکتر بلندنظر در جلسه كارگروه بهداشت و سلامت  افزود: طرح ملي فلج اطفال در اين سال ها با موفقيت همراه بوده است كه مهم ترين دليل آن مشاركت مردم براي اجراي طرح است.


وي ادامه داد: وقتي حساسيت لازم در شهرستان ايجاد شود و شما مسئولان ،رسانها و آحاد مردم كمك كنند، يك بسيج عمومي شكل مي گيرد و خدمات دهی به مردم به خوبی صورت می گیرد.

 

فرماندار با انتقاد از حاضر نبودن برخي مسئولان اداره ها در جلسه اظهار كرد: مسئولان دستگاه هاي ذي ربط بايد خود در جلسه حضور داشته باشند تا قدرت برنامه ريزي در راستاي مصوبات ستاد را براي مجموعه خود داشته باشند.

 

دکتر مقبلی در این جلسه گفت این طرح با  "۳۴۴ نفر "در قالب "۱۶۷ تیم"که "۱۳۸ تیم "در روستا و" ۳۹ تیم "در شهر طرح ملي واكسيناسيون فلج اطفال را از ۱۶ دیماه تا ۱۹ دیماه و از ۱۴ بهمن ماه لغایت ۱۷بهمن ماه سال جاري در شهرستان  جیرفت اجرا مي كنند.


دکترمقبلی افزود: همکاران من در این طرح نوزده هزارو ۹۷۰ نفر که ۱۷۲۴۱ نفر ایرانی و ۱۸۵۶ نفر افاغنه را علیه بیماری فلج اطفال بیماری واکسینه می نمایند.

 

دکترمقبلی خاطرنشان کرد بیماری فلج اطفال ( پولیو)بیماری است که از انسان به انسان سرایت می کند و فردی که با این بیماری مبتلا شود براي هميشه این بیماری همراه وی می باشد.

 

دکترمقبلی با بیان اینکه به جهت خرابی جادها،مناطق صعب العبور و گلخانه ها جهت اجرای طرح نیازمند خودروهای دوکابین هستیم چون امکان استفاده از خودرو سواری نیست.


در پایان فرماندار جیرفت مصوب نمود که ۱۵ خودرو وانت دوکابین در اختيار مرکز بهداشت به مدت ۴روز تا پایان طرح قرار گیرد