۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور

به گزارش مفدا جیرفت ، علی بابائی رئیس اداره رفاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در تشریح انواع وام های دانشجویی و نحوه پرداخت آن اظهار داشت : در حال حاضر به صد درصد دانشجویانی که برای انواع وام دانشجویی(تحصیلی، ضروری، تولد فرزند، ازدواج، ودیعه مسکن، شهریه و عتبات ) در نیم سال اول تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱ ثبت‌نام کرده‌ بودند، تسهیلات پرداخت شده است.

بابائی درباره ۷ نوع وام‌ دانشجویی توضیح داد: یکی از این موارد، وام تحصیلی برای همه مقاطع تحصیلی است. در ترم جاری افزایش وام داشتیم به طوری که وام تحصیلی دانشجویان مجرد ۶۰ درصد و متاهلان ۷۰ درصد افزایش یافت.

مسئول اداره رفاه دانشجویان تاکید کرد: بر این اساس دانشجویان مجرد مبلغ ۱۶۷ میلیون تومان و دانشجویان متاهل نیز ۱۹۵ میلیون تومان از تسهیلات وام تحصیلی استفاده کرده اند .

بابائی زمان بازپرداخت این تسهیلات را پس از فارغ‌التحصیلی اعلام کرد و افزود: پس از اینکه دانشجویان فارغ التحصیل شدند، تسهیلات آنها قسط بندی شده و دانشجویان نسبت به پرداخت اقساط خود اقدام می کنند.

وی درباره پرداخت وام ضروری به دانشجویان نیز گفت: دانشجویان مقاطع کارشناسی پیوسته در دو نوبت ،پزشکی عمومی در سه نوبت و کارشناسی ناپیوسته یک نوبت از این تسهیلات بهره مند شدند و مبلغ ۲ میلیاردو دویست و سیزده میلیون تومان وام ضروری در قالب وام های ضروری ، عتبات ، تولد فرزند پرداخت شده است .

بابائی به موضوع وام ودیعه مسکن متاهلی نیز اشاره کرد و گفت: به دانشجویان همه مقاطع تحصیلی این تسهیلات داده می شود و روز دریافت آن مشخص و در روز فارغ التحصیلی باید بازپرداخت شود. برای این تسهیلات نیز ۵۰ میلیون تومان وام مسکن به متاهلان اعطا شد.

رییس اداره رفاه دانشجویان اهداف اصلی پرداخت این گونه تسهیلات را پایین آمدن هزینه دانشجویان در طول دوران تحصیل دانست و اظهار داشت: یکی دیگر از تسهیلات پرداختی به دانشجویان شهریه پرداز هستند، موضوع وام شهریه است. وام شهریه برای دانشجویان مشغول تحصیل ۵ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: تمامی فرایندهای مربوط به اخذ تسهیلات رفاهی به صورت غیر حضوری و الکترونیک از طریق سامانه به نشانی اینترنتی https://portal.srd.ir/ صورت می‌پذیرد.

وی در پایان افزود: اعطای هر گونه تسهیلات و خوابگاه صرفاً پس از اخذ سند تعهد محضری مجاز است و مسئولیت تهیه و تحویل تعهد محضری معتبر بر عهده دانشجو است. همه تسهیلات اعطایی مشمول کسر ۴ درصد کارمزد می‌شوند. و بازپرداخت تسهیلات در طول تحصیل از طریق منوی درخواست‌های تأیید شده و گزینه پرداخت اینترنتی در پرتال صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اقدام کنند . همچنین در سال تحصیلی جاری مبلغ ۴۸ میلیون تومان به تعداد ۱۶ نفر از دانشجویان وام عتبات نیز پرداخت شده است.

وام ازدواج صرفاً به دانشجویان دوره روزانه غیر شهریه پرداز که در حال تحصیل، عقد رسمی کرده اند، برای یک نوبت و حداکثر تا یکسال بعد از تاریخ عقد رسمی با ارائه عقدنامه دائم محضری و سرانه ۲۵۰ میلیون ریال تعلق می‌گیرد. عقدنامه و صفحه دوم شناسنامه زوجین باید در قسمت تعهد محضری دانشجو اسکن شود. و در ترم جاری مبلغ ۱۲۵ میلیون تومان وارم ازدواج به دانشجویان متقاضی پرداخت شده است.