۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور

به گزارش مفدا جیرفت ، همزمان با سالروز ولادت با سعادت علی (ع) و آغاز روزهای ایام البیض حمید سالاری معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به همراه حجت الاسلام اصغر شاهرخی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و حجت الاسلام دکتر تارم امام جمعه شهرستان جیرفت از مراسم معنوی اعتکاف دانشگاهیان که با همکاری ستاد اعتکاف شهرستان ، نهاد رهبری در دانشگاه ها ، معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ، دانشگاه آزاد اسلامی ، دانشگاه جیرفت و بسیج دانشجویی شهرستان در مسجد باقراالعلوم در حال برگزاری است ، بازدید کردند.

در این بازدید دکتر تارم امام جمعه شهرستان جیرفت بااشاره به اهمیت جایگاه ماه رجب در خودسازی و تقویت باورهای ایمانی و الهی، خاطر نشان کرد: اعتکاف یکی از سنت های اسلام است که پیامبر بزرگوار اسلام و معصومین بر آن تاکید بسیاری داشته اند.

وی ماه رجب را ماه اعتکاف دانست و افزود: این ماه دارای ویژگی های خاص فردی و اجتماعی است؛ از حیث فردی به تربیت نفس کمک می‌ کند و از حیث اجتماعی نیز در تربیت جامعه نقش ویژه ای ایفا می‌ کند.

سپس حجت الاسلام شاهرخی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و دانشگاه جیرفت گفت : تشکیل حلقه های معرفت شامل پاسخ به احکام شرعی و روخوانی قرآن و نقش قرآن و ذکر در ایجاد شادابی روحی، مناجات خوانی و مولودی خوانی ولادت حضرت علی (ع) را از جمله برنامه های روز اول این مراسم برشمرد.

وی برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی ، برنامه ریزی جهت ارائه مباحث مشاوره با موضوعات اخلاقی ،اعتقادی وخانواده ، تشکیل حلقه های معرفت با موضوعات سبک زندگی ایرانی –اسلامی و ... را از جمله برنامه های اعتکاف دانشگاهیان دانست.

گفتنی است مراسم اعتکاف دانشگاهیان شهرستان جیرفت با حضور دانشجویان همزمان با روزهای ایام البیض ، روزهای شنبه ، یکشنبه و دوشنبه در حال برگزاری است.