پایگاه خبری و اطلاع رسانی
۱۴۰۳ يکشنبه ۱۷ تير
۱۴۰۳ يکشنبه ۱۷ تير
کد : 49955-55150      تاریخ ایجاد : ۱۴۰۳ شنبه ۲ تير   آخرین بروزرسانی : ۱۴۰۳ شنبه ۲ تير    تعداد بازدید : 160
معاون فرهنگی و دانشجوئی وزارت بهداشت خبرداد:

10 هزار تخت در دولت سیزدهم به تختهای خوابگاه دانشجوئی اضاف شد/تخصیص 15 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل خوابگاه متاهلی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت

معاون فرهنگی و دانشجوئی وزارت بهداشت خبرداد: در دولت سیزدهم 10 هزار تخت به تختهای خوابگاهی دانشجوئی وزارت بهداشت اضاف شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، دکتر عباس شیراوژن شامگاه گذشته در نشست با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ضمن تبریک دهه امامت و ولایت اظهار داشت: شهید رئیسی قداست را به مفهوم دولت و دولتمردان برگرداند، شاید سالهایی بود که دولت اسلامی فقط یک آرمان و کلمه بر روی کاغذ بود، ایشان این افتخار را برگرداند و آبروئی شدند برای همه ما که مسئولیتی در این مجموعه داشتیم، افتخار می کنیم، بخشی از وظایف دولت شهید سیزدهم را بر عهده داشتیم.

وی افزود: وزارت بهداشت دولت سیزدهم در فضای منفی وضعیت سلامت مردم را تحویل گرفت و مدام اخبار و تصاویری از بیمارستانها و مشکلات بیماران کرونائی می دیدیم که واکسن با تعدا ناچیز تزریق می شد در این شرایط شهید رئیسی مذاکرات را برای دریافت واکسن انجام داد و با پیگیریهای مجموعه دیپلماسی کشور و وزارت بهداشت تعدا زیادی واکسن وارد کشور شد و بعد از چند ماه توزیع واکسن و حرکت جهادی حوزه سلامت، بخش عمده مردم واکسن دریافت کردند و بیماری کرونا کنترل شد.

شیراوژن با اشاره به بخشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه دانشجوئی وزارت بهداشت طی سه سال گذشته تصریح کرد: در دولت سیزدهم 10 هزار تخت به تختهای خوابگاههای دانشجوئی اضاف شد و در همین مدت به 800 تخت خوابگاههای متاهلی حداقل 370 تخت اضاف شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه سالنهای غذاخوری 5 درصد به ظرفیت سلفهای غذاخوری و 19 درصد به متراژ سالنهای ورزشی اضاف شده است، خاطرنشان کرد: در بحث مسائل حوزه فرهنگی دانشجوئی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هم اعتباری برای خوابگاههای متاهلی در نظر گرفته شده و در این بخش تفاهم نامه 15 میلیارد تومانی امضا شد که طی هفته های آتی به حساب دانشگاه واریز می شود تا این پروژه به پایان برسد.

معاون فرهنگی و دانشجوئی وزارت بهداشت گفت: در راستای تکمیل سالنهای ورزشی و بروز رسانی بخشی از خوابگاههای دانشجوئی بودجه 2 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده که به حساب دانشگاههای کشور واریز می شود و پیگیر تخصیص اعتبار در بقیه بخشهای فرهنگی و دانشجوئی نیز هستیم.

شیراوژن عنوان داشت: در بحث سفرهای زیارتی و اردوها برای دانشکده های اقماری و دانشکده های مناطق محروم و شهرستانها سال گذشته حدود 4 هزارو 500 دانشجوی دختر از دانشکدهای اقماری در اردوهای دانشجوئی شرکت کردند و امسال هم در خدمت 8 هزار دانشجوی دختر در مشهد  مقدس هستیم که زیارت اولی هستند و یا در 10 سال گذشته به زیارت مشهد مقدس مشرف نشده اند و همچنین حدود 5 هزار دانشجوی پسر در این اردوها شرکت خواهند کرد.

معاون فرهنگی و دانشجوئی وزارت بهداشت گفت: در حوزه بهداشت و درمان یکی از اولویتهای وزارت بهداشت در دولت سیزدهم توجه خاص به مناطق محروم و کمتر برخورداری است که ممکن است در برخی دولتها کمتر به ان رسیدگی شده باشد.

 


نظر شما :
captcha