۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۹ شهريور

همایش بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان در جیرفت برگزار شد.

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، همایش یک روزه با موضوع بیماریهای قابل انتقال بین انسان و حیوان توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و با همکاری اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان با حضور رؤسای دامپزشکی های جنوب کرمان، نمایندگان ادارات کل دامپزشکی کرمان و هرمزگان، مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان، پزشکان مشاور،مدیران گروه بیماریها و کارشناسان برنامه دانشگاههای علوم پزشکی هرمزگان، کرمان، جیرفت، سیرجان، بم، رفسنجان و ... در جیرفت برگزار شد.

دکتر خیرخواه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در این همایش با اشاره به اهمیت کنترل و پیشگیری از بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان اظهار داشت: این کارگاه با همکاری سازمان دامپزشکی کشور و مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت برگزار شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی بیان داشت: ارتقای سطح علمی کارکنان، ارتقای بیماریابی و گزارش دهی به موقع، درمان صحیح و به موقع، ثبت اطلاعات دقیق، بالا بردن کیفیت نظام مراقبت بیماریهای مشترک و ... از جمله این اهداف است.

دکترخیرخواه افزود: برنامه ریزیهای انجام شده در حوزه بیماریهای مشترک انسان و حیوان کاهش 15 درصدی موارد تب مالت و بروز سالک و کاهش 50 درصدی ابتلا به حیوان گزیدگی و 100 درصدی ابتلا به سیاه زخم در سال آینده در منطقه را محقق میکند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در راستای مراقبتهای بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان عنوان داشت: علاوه بر برگزاری دورههای آموزشی و اطلاع رسانی در این راستا بیش از 50 هزار بروشور، تراکت و ... در منطقه توزیع و نصب شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: در سالجاری بیش از 26 هزار دوز واکسن و سرم به افراد حیوان گزیده در شهرستانهای حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تزریق شده است.

 

نظر شما :
captcha
ما را در فضای مجازی دنبال کنید

  • پیام رسان روبیکا
  • پیام رسان ایتا
  • پیام رسان بله
  • نقشه سایت
  • rss