۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۹ شهريور

نشست خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اصحاب رسانه برگزار شد

.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، دکتر اصغر مکارم در نشست خبری خبرنگاران جنوب کرمان در جیرفت با بیان اینکه حفظ ارزشهای نظام را همواره اولویت کاری خود میدانم، اظهار داشت: در حوزه سلامت آنچه برای مردم ارزش دارد خدمت است در راستای خدمت به مردم منطقه هم جوان گرایی کردیم و هم نیروی بومی توانمند همواره مد نظر داشته ایم.

وی با اشاره به اقدامات دشمن برای سلطه بر کشور و نابودی دستاوردهای انقلاب افزود: یکی از گروههایی که نقش اساسی در رفع مشکلات دارند رسانه ها هستند اطلاع رسانی عالمانه ای که به چرخ جامعه کمک کند، حرفه شماست و برخی مسائل را میبینید که شاید ما نبینیم و باید به آنها پرداخته شود و اگر شما ناظر بر کار باشید در اصلاح امور کمک خوبی است.

 

 

 

 

افتتاح 60 پروژه دانشگاه با حضور وزیر بهداشت در سال98

وی با اشاره به اقدامات بزرگ در حوزه تأمین فضاهای درمانی مورد نیاز در هفت شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت عنوان داشت: طی 9 ماه گذشته 60 پروژه شامل خانه های بهداشت، مراکز بهداشت ال دی آر، پلی کلینیک، بخشهای بیمارستان همه در شرایط سخت آماده افتتاح شد و قرار بود با حضور وزیر به بهره برداری برسد که برنامه ریزی و هماهنگی انجام شده برای حضور وزیر به دلیل استعای وزیر و سفر دکتر نوبخت به جنوب کرمان منتفی شد که در سال آینده با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری میرسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه بخش سوختگی استارت زده ایم که یک نیاز ضروری برای منطقه است، گفت: بخش روانپزشکی در بیمارستان امام جیرفت با 25 تخت تجهیز و آماده بهره برداری است و این بخش در بیمارستان کهنوج در حال احداث است.

 

 

 

 

افزایش تختهای دیالیز و اتاق عمل در جنوب کرمان

مکارم با اشاره به افزایش 18 تخت به تختهای دیالیز جنوب کرمان طی سال جاری خاطرنشان کرد: ساختمان جدید مرکز دیالیز بیمارستان امام جیرفت با افزایش 10 تخت آماده افتتاح است و نیازهای معمول بیماران دیالیز در جنوب کرمان برآورده شد بیمارستان رودبار و قلعه گنج هم به این بخش مجهز میشوند.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات بیمارستان امام جیرفت بخش اورژانس بود که فضای جدید با 16 تخت به بخش قدیم اورژانس افزوده شده است تا مشکلات به حداقل برسد و با این اقدام فضای اورژانس به حدود 3 هزار متر افزایش یافته است، ادامه داد: یکی از مشکلات ما در منطقه جنوب کمبود تخت آی سی یو است که این بخش در بیمارستان امام جیرفت با 16 تخت اضافه شد.

مکارم با بیان اینکه برای بیماران دیالیزی و بیماران خونی اقدامات خوبی انجام شده است و بازسازی و بهسازی فضای بیمارستان امام نقش مهمی در روحیه بیمار دارد، افزود: در بیمارستان امام جیرفت ساختمانی با مساحت 6 هزار متر مربع در 4 طبقه احداث شده است که 8 اتاق عمل دارد طبقه اول و دوم تحویل موقت شده است که در حال تجهیز اتاقهای عمل هستیم و با این اقدام مشکل اتاق عمل در جنوب کرمان برطرف میشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: با افتتاح این ساختمان تا پایان خرداد ماه سال آینده اقدام مهمی در رفع کمبود فضای فیزیکی درمانی در جنوب کرمان محقق میشود با این اقدام 3 هزار متر بخش در بحث سلامت خواهیم داشت که این نتیجه تلاش تمام همکاران و روسای قبلی دانشگاه است.

 

 

 

 

راه اندازی دو پلی کلینیک حوزه دانشگاه در سال 98

مکارم تصریح کرد: پلی کلینیک تخصصی ولایت در جنب بیمارستان امام در فضای بزرگ با 3 هزارو 700 متر مربع آماده افتتاح است که در کهنوج هم همین پروژه را داریم و تقریبا ساختمان اصلی آماده است و تا پایان فصل بهار افتتاح میشود.

وی افزود: در حوزه پژوهش تقریبا صفر بودیم و چیزی به عنوان پژوهش نداشتیم اما در حال حاضر وضعیت ما از خط قرمزها بالاتر است و یک مرکز رشد هم برای کمک به پایه تحقیقاتی راه اندازی میشود تا برای مشکلات مطرح در منطقه کارهای مفیدی انجام شود که در این راستا کمیته مشترک با مشارکت دانشگاه جیرفت تشکیل شده است.

مکارم با اشاره به راه اندازی آشپزخانه مکانیزه دانشگاه با اعتبار 200 میلیون تومان خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت هم موفقیتهای خوبی داشته ایم در بحث مالاریا در مرز ریشه کنی در کشور اعلام شده ایم و طی دو سال گذشته مورد مثبت از منطقه نداشتیم.

 

 

 

 

اجرای برنامه های مشترک سلامت در سال 98

وی با اشاره به برنامه های مهمی که در سال آینده در حوزه سلامت جنوب کرمان در دستور کار است، بیان داشت: در سال 98 چند برنامه بزرگ داریم یکی بحث فشارخون است با همکاری نهاد بسیج با عنوان اولویت در بحث بیماریهای فشارخون و بهداشت دهان و دندان که بصورت برنامه مشترک اجرا میشود.

مکارم با بیان اینکه با ابتکاراتی که داشتیم در پرداخت مطالبات دارویی و پرسنلی جزو دانشگاههای نخست در کشور هستیم، گفت: در حال حاضر تا 3 ماه دارو ذخیره داریم و فقط اشکال کوچکی در تامین داروی بیماران خونی داریم که این مشکل کشوری است به جز این هیچ دارویی کمبود نداشته ایم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: سال آینده ساختمان اداری ستاد دانشگاه تا خرداد ماه تحویل میشود و بخش تکمیلی بیمارستان امام سال آینده به بهره برداری میرسد که جزو پروژههای بزرگ کشور در حوزه سلام

 

نظر شما :
captcha
ما را در فضای مجازی دنبال کنید

  • پیام رسان روبیکا
  • پیام رسان ایتا
  • پیام رسان بله
  • نقشه سایت
  • rss