۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۹ شهريور
آخرین بروزرسانی : ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۹ فروردين   

افزایش 25 درصدی مراجعه به اورژانسهای بیمارستانی جنوب کرمان در نوروز 98

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، دکتر مکارم با اشاره به گزارش تجمیعی طرح سلامت نوروزی 98 از 25 اسفند 97 تا 17 فروردین سالجاری اظهار داشت:  بیش از 62 هزار نفر  به اورژانس های بیمارستانی حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مراجعه کرده و خدمات لازم را دریافت کرده اند که بیش از 58 هزار نفر بصورت سرپایی درمان شده اند این تعداد در مقایسه با سال قبل افزایش ۲۵درصدی مراجعه داشته است.
وی با اشاره به وقوع 520 زایمان در بیمارستان های منطقه و افزایش ۲۵درصدی زایمانها در ایام نوروز نسبت به سال قبل در جنوب کرمان افزود:  کارشناسان اورژانس های پیش بیمارستانی هم بیش از2 هزارو 650 ماموریت انجام داده و به بیش از 2 هزارو 900 نفر خدمات اورژانسی ارائه کرده‌اند که از این تعداد ماموریت 614 مورد آن مربوط به حوادث ترافیکی است که نسبت به سال قبل از کاهش 16/5 درصدی داشته است.
دکتر مکارم با اشاره به مراجعه 960 نفر به کمپ های سلامت و دریافت خدمات اورژانس طی این مدت تصریح کرد: در این ماموریت ها به 898 مصدوم تصادفی ارائه خدمت شده است، 6نفر از این مصدومین در صحنه و یا در حین انتقال به بیمارستان فوت شده اند وکاهش ۳۱۶درصدی نسبت به سال قبلشاهد هستیم.
وی بیان داشت: در این مدت2 هزارو 697 مورد بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی حوزه دانشگاه و مراکز تهیه و توزیع مواد خوراکی ، آشامیدنی ، بهداشتی و داروخانه های شهرستان های جنوب کرمان انجام شد که و حدود5 هزار 150 کیلو گرم مواد تاریخ مصرف گذشته و یا غیر بهداشتی معدوم و ۴ مرکز متخلف تعطیل شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: آمار فوتی در حوزه بیمارستان ها و اورژانس های پیش بیمارستانی 107 مورد در این ایام است که 12 نفر از آنها مربوط به حوادث ترافیکی می‌باشد که کاهش ۲۴۱درصدی نسبت به سال قبل را داریم.

نظر شما :
captcha
ما را در فضای مجازی دنبال کنید

  • پیام رسان روبیکا
  • پیام رسان ایتا
  • پیام رسان بله
  • نقشه سایت
  • rss