دانشگاه علوم پزشکی جیرفت
کد : 26500-15505      تاریخ انتشار : ۱۳۹۸ يکشنبه ۵ خرداد تعداد بازدید : 1681

اخبار | شورای هماهنگی روابط عمومی ادارات جیرفت در راستای اجرای بسیج کنترل فشارخون برگزار شد

شورای هماهنگی روابط عمومی ادارات جیرفت در راستای اجرای بسیج کنترل فشارخون برگزار شد
.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، شورای هماهنگی روابط عمومی ادارات جیرفت در راستای اطلاع رسانی بسیج ملی کنترل فشار خون بالا  با حضور دکتر افضلی جانشین رئیس دانشگااه، مهندس افتخاری مدیر روابط عمومی دانشگاه و  کارشناسان روابط عمومی ادارات شهرستان جیرفت برگزار شد

دکتر سید فریدون افضلی جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در این جلسه گفت: یکی از بیماری هایی که به شکل خاموش در بین جوامع مختلف وجود دارد بیماری پر فشار ی خون است که عوارض بسیار سختی را به جا می گذارد.

وی با بیان اینکه فشار خون بالا در همه سنین دیده می شود، تصریح کرد: آنچه که بیشتر شایع است از سنین 30 سال به بالا است.

دکتر افضلی خاطرنشان کرد:  افراد با مراجعه به مراکز بهداشتی سطح شهرستان می توانند اطلاعات خود را در اختیار  قرار دهند تا هم سنجش و هم در مراحل بعدی به آنها اطلاع رسانی می شود.

افضلی  اظهارداشت: این طرح یک طرح ملی است باید اطلاع رسانی شود تا همه مردم شهر و روستا از فشار خون خود اطلاع داشته باشند.

مهندس خدابخش افتخاری مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نیز در این جلسه با بیان اینکه بیماری فشار خون بالا مشکلات عدیده ای برای جمعیت فعال ما ایجاد می کند، گفت: بیماری فشار خون قاتل خاموش حساب می شود باید این مهم را جدی بگیریم.

وی با بیان اینکه باید سنجش فشار خون انجام دهیم تا مردم متوجه باشند که فشار خون شان در چه سطح است، عنوان کرد: این طرح در دو فاز برگزار می شود که فاز اول از 27 اردیبهشت تا عید فطر و فاز  دوم از عید فطر شروع می شود و مردم با مراجعه به پایگاه ها و ایستگاه های سلامت از  وضعیت فشار خون خود مطلع شوند.