دانشگاه علوم پزشکی جیرفت
کد : 26500-16508      تاریخ انتشار : ۱۳۹۸ پنج شنبه ۹ خرداد تعداد بازدید : 1283

اخبار | 28 درصد جمعیت هدف جنوب کرمان تا هشتم خرداد در طرح کنترل فشارخون غربالگری شده است.

28 درصد جمعیت هدف جنوب کرمان تا هشتم خرداد در طرح کنترل فشارخون غربالگری شده است.
.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، دکتر اصغر مکارم در جلسه ارائه گزارش عملکرد کمپین کنترل فشارخون بالا با بیان اینکه طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا از 27 اردیبهشت ماه آغاز و تا 15 تیرماه ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: این طرح برای مقابله و کنترل فشارخون بالا در جامعه صورت میگیرد که در این راستا فشارخون افراد در معرض خطر به ویژه افراد بالای 30 سال، بیماران کلیوی، زنان باردار و بیماران دیابتی برای تشخیص به موقع بیماری اندازه گیری و ثبت سامانه میشود.

وی با بیان اینکه جمعیت بالای 30 سال هفت شهرستان حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت حدود 290 هزار نفر است که مکلف به پوشش50 درصد جمعیت در این طرح هستیم و تاکنون که زمان زیادی از اجرای طرح نگذشته خوشبختانه 28 درصد جمعیت هدف در جنوب کرمان یعنی بیش از 41 هزار نفر غربالگری شده است.

دکتر مکارم تصریح کرد: از مراکز محل تجمع مردم مانند محل برگزاری مراسم شبهای قدر، نماز عید فطر و ... غربالگری توسط همکاران اجرا میشود، مردم هم در اجرای طرح کمک کنند تا ما بتوانیم عوارض این بیماری را در جنوب کرمان کاهش دهیم این به نفع همه است چرا که فشارخون بالا بیماری خاموشی است که میتواند، منجر به بیماریهای سختی از جمله سکته قلبی و مغزی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت : شرایط خاصی برای مراجعه در این طرح نیست، افراد با ارائه کد ملی فشارخون آنها اندازه گیری و ثبت سیستم میشود و افرادی که فشارخون بالا دارند تحت مراقبت قرار میگیرند.

دکتر مکارم افزود: این طرح در دو مرحله اجرا می شود. مرحله‌ی اول طرح در قالب آموزش و اطلاع رسانی در سطح استان به صورت گسترده تا تاریخ 17 خرداد اجرا می شود و در مرحله‌ی دوم که از 17 خرداد تا 15 تیر اجرا می گردد، فشار خون افراد در خانه های بهداشت، پایگاه های سلامت، تیم های سیار، بیمارستان ها، داروخانه ها و آزمایشگاه ها چک می شود.