دانشگاه علوم پزشکی جیرفت
کد : 26500-20548      تاریخ انتشار : ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۴ تير تعداد بازدید : 1986

اخبار | دانشگاه علوم پزشکی جیرفت رتبه هفتم اجرای طرح کنترل فشارخون کشور را کسب کرد

دانشگاه علوم پزشکی جیرفت رتبه هفتم اجرای طرح کنترل فشارخون کشور را کسب کرد
.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جیرفت گفت: دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در بین 63 دانشگاه علوم پزشکی کشور رتبه هفتم اجرای طرح ملی کنترل فشارخون بالا به خود اختصاص داده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، دکتر اصغر مکارم ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای موفق طرح ملی کنترل فشارخون در جنوب کرمان اظهار داشت: طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت همزمان با سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور از 27 اردیبهشت ماه با توجه به افزایش بیماریهای قلبی و عروقی که علت عمده آن فشار خون بالا است در راستای افزایش آگاهی مردم از فشار خون بالا و اثرات سوء آن با اجرای مرحله اطلاع رسانی آغاز شد.

وی با بیان اینکه اجرای مرحله دوم طرح یعنی غربالگری، بیماریابی و مراقبت با پوشش جمعیت شهری و روستایی هفت شهرستان حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تا 15 تیرماه ادامه داشت، تصریح کرد: جمعیت 30 سال به بالا در حوزه تحت پوشش دانشگاه بیش از 290هزار نفر است که 65 ایستگاه ثابت و سیار با  171 کاربر بصورت فعال روزانه طرح  را اجرا کردند.

دکترمکارم خاطرنشان کرد: در طول اجرای طرح بیش از 302 هزار نفر در جنوب کرمان غربالگری و آموزشهای لازم به آنها ارائه شد که 104.22 درصد از کل جمعیت 30 سال به بالا را شامل میشود و از این تعداد261 هزارو 864 نفر غربالگری در سامانه سیب (86.49 درصد )و 40هزارو 885 نفر در ایستگاهها (14 درصد ) اندازه گیری فشارخون و آموزش داده شده اند.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح ملی کنترل فشارخون بالا بیش از 21 هزار بیمار شناسایی و تحت مراقبت قرار گرفته اند، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در بین 63 دانشگاه علوم پزشکی کشور رتبه هفتم اجرای طرح ملی کنترل فشارخون بالا به خود اختصاص داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: در راستای تحقق اهداف اجرای طرح و با توجه به ارسال پیامکی در خصوص میزان فشارخون و تاریخ مراقبت بعدی متناسب با میزان فشارخون هر فرد غربال شده ضروری است که افراد طبق تاریخ مشخص شده به مراکز بهداشتی و درمانی جهت پیگیری مراقبت فشارخون خود مراجعه کنند.