دانشگاه علوم پزشکی جیرفت
کد : 26500-23909      تاریخ انتشار : ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۵ دي تعداد بازدید : 2139

اخبار | دانشگاههای جیرفت و علوم پزشکی جیرفت تفاهم نامه همکاری دوجانبه منعقد کردند

دانشگاههای جیرفت و علوم پزشکی جیرفت تفاهم نامه همکاری دوجانبه منعقد کردند
.

  به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، دکتر اصغرمکارم در نشست مشترک هیئت رئیسه دانشگاههای جیرفت و علوم پزشکی جیرفت ضمن تبریک میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار اظهار داشت: حضرت زینب(س) اسوه شجاعت و ایستادگی در برابر ظلم و طاغوت است استوره ای که انسانهای آزاده از صبر و ایثار ایشان درس میگیرند آنچه در مقاومت عاشورا به ما رسیده است را به کار میبندند.

وی با اشاره به اهمیت تبادل نظر و همکاری دانشگاهها در راستای توسعه و پیشرفت منطقه افزود: ضرورت برنامه ریزی در زمینه اقدامات مشترک از این جهت است که این دو دانشگاه در حوزه آموزش، پژوهش و درمان مکمل هم هستند و اگر از پتانسیلهای موجود استفاده نکنیم بخشی از کار ناقص خواهد بود.

مکارم ضمن تأکید بر همپوشانی دو دانشگاه و تقویت نقاط قوت یکدیگر تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع اگر اصل برهمکاری و تعامل باشد در بسیاری موارد میتوان صرفه جوئی کرد و از هرز شدن، منابع جلوگیری کرد.

وی با اشاره بر ضرورت تحقق این همکاریها برای رفع نیازمندیهای مردم منطقه عنوان داشت: با توجه به ظرفیت وسیعی که در دو دانشگاه وجود دارد و جنوب کرمان منطقه ای است که در بسیاری از نیازهای کشور را پاسخ دهد این فضای مشترک در اختیار ما است قرار دارد که اگر استفاده نشود بخشی از کار ما ناقص خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه در حوزههای سلامت آب، تغذیه، ریزگردها و ... جای برای کار مشترک وجود دارد، خاطرنشان کرد: از ظرفیت هیئت علمی پویا و توانمند سایر ظرفیتهای و امکانات مشترک دانشگاهها باید برای تولید علم و ارائه راه حل برای نیازهای جامعه استفاده شود.

مکارم با بیان اینکه دانشگاه محل تمرین کار تیمی است و نباید بهانه ای برای همکاری مشترک داشته باشیم، اظهار داشت: اقدامات پژوهشی در مجلات علمی چاپ شود امتیازی برای هیئت علمی است اما نباید اقدامات محدود به این موارد باشد.

وی با اشاره به جایگاه دانشگاهها در انسان سازی و تربیت نیروی مورد نیاز آینده کشور افزود: با توجه به اهمیت مسائل اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه انجام اقدامات پژوهشی در این راستا میتواند گام مهمی در توسعه و پیشرفت منطقه باشد.

مکارم با بیان اینکه با توجه به کشاورزی بودن منطقه جنوب کرمان لازم است که محصولات تولید منطقه مهر تأییدی داشته باشد افزود: این اقدامی مهم و ارزشمند برای معرفی و تآیید تولیدات منطقه است که هرچند کاری دشوار است اما باید نخستین گامها را در این زمینه برداریم.

وی با بیان اینکه برگزاری همایش مشترک سلامت و کشاورزی با مشارکت دو دانشگاه اقدامی لازم برای معرفی ظرفیتهای منطقه است، خاطرنشان کرد: حوزههای فرهنگی و دانشجویی، پژوهشی، غذا و دارو و ریزگردها اولویتهای همکاری دو دانشگاه است که باید کمیته های آن تشکیل شود.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری دوجانبه بین دو دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و جیرفت منعقد شد