دانشگاه علوم پزشکی جیرفت
کد : 26500-23965      تاریخ انتشار : ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۳ بهمن تعداد بازدید : 1532

اخبار | بیش از 200 طرح پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصویب و اجرا شده است

بیش از 200 طرح پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصویب و اجرا شده است
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: تاکنون بیش از 200 طرح پژوهشی تصویب و اجرا شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دکتر فاطمه سیدی با اشاره به عملکرد این معاونت از ابتدای سال جاری اظهار داشت: معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در سال 1396 به صورت مستقل فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر واحدهای مجله، انتشارات، کمیته تحقیقات دانشجویی، علم سنجی، پژوهش و مرکز رشد و فناوری سلامت و کتابخانه در این معاونت فعالیت دارند.

سیدی افزود: افتتاح مرکز رشد و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در تیرماه سال جاری و آغاز فعالیت رسمی کمیته تحقیقات دانشجویی برای اولین بار در دولت دوازدهم رقم خورد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در تشریح عملکرد این معاونت اظهار داشت: از ابتدای فعالیت این معاونت تاکنون بیش از 200 طرح پژوهشی تصویب و اجرا شده است و همچنین طی این مدت 234 مقاله در پایگاه های بین المللی ISI، Scopus و Pub Med نمایه شده اند.

وی با بیان اینکه شاخص جهانی ایران در پایگاه SJR عدد 16می باشد، تصریح کرد: 11 مقاله دانشگاه علوم پزشکی جیرفت جزء مقالات برتر این پایگاه رقم خورده است.

سیدی از ارتقاء چهار رتبه ای H-index دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خبر داد و گفت: رتبه H-index دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از رتبه 12 در سال 2018 به 16 در سال 2019رسیده که این موفقیت بزرگی برای دانشگاه به شمار می آید.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از اخذ رتبه علمی - پژوهشی مجله این دانشگاه خبر داد و گفت: این مجله فعالیت خود را از سال 1393 آغاز کرد و طی نشست کمیسیون شهریورماه سال جاری نشریات علوم پزشکی کشور موفق به اخذ رتبه علمی پژوهشی شد و همچنین این مجله در پایگاه های SID، مگیران و گوگل اسکالر نمایه می شود.

سیدی با بیان اینکه رتبه بندی وبومتریکس یکی از نظام های رتبه بندی دانشگاه‌های دنیاست که توسط مرکز تحقیقاتی سایبرمتریکس در کشور اسپانیا انجام می شود، اظهار داشت: بر اساس نسخه اولیه رتبه بندی وبومتریکس دانشگاه های جهان، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت توانست برای نخستین بار به این نظام رتبه بندی ورود پیدا کند.