دانشگاه علوم پزشکی جیرفت
کد : 26500-23976      تاریخ انتشار : ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۵ بهمن تعداد بازدید : 1857

اخبار | مراقبت 100 درصدی بیماران پرفشاری خون و دیابتی جنوب کرمان

مراقبت 100 درصدی بیماران پرفشاری خون و دیابتی جنوب کرمان
.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، دکتر علی اصغر خیرخواه با اشاره به اقدامات بهداشتی انجام شده در حوزه دانشگاه از ابتدای سالجاری تاکنون اظهار داشت: اقدامات بهداشتی انجام شده در جنوب کرمان در راستای ارتقای سلامت مردم قابل توجه است که در این راستا 18 پروژه بهداشتی شامل خانه بهداشت، مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه سلامت در منطقه افتتاح میشود.

وی با اشاره به تقدیر دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به عنوان برترینهای اجرای طرح بسیج ملی کنترل پرفشاری خون کشور افزود: در راستای اجرای این طرح بیش از 300 هزار نفر در جنوب کرمان غربالگری شد که با این اقدام بیش از 4 هزارو 400 بیمار جدید شناسائی شد.

خیرخواه با اشاره به برگزاری 22 کارگاه آموزشی در زمینه بیماریهای غیرواگیر (دیابت –فشارخون –تیروئید-تالاسمی –آسم –شنوایی –فعالیت بدنی –سرطانها-قلبی عروقی و ...) در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصریح کرد: طرح مراقبت دیابت در ایران در سطح دانشگاه اجرا شده است که از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از یکهزارو300 بیمار دیابتی شناسائی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به مراقبت 100 درصدی بیماران پرفشاری خون و دیابتی توسط پزشک، بهورز و مراقبان سلامت خاطرنشان کرد: ارزیابی خطر بیماری های فلبی عروقی در بیش از 30 هزار نفر که این گروه تحت مراقبت قرار گرفته اند.

خیرخواه گفت: بیش از 16 هزار زوج مشاوره تالاسمی دریافت کردند و بیش از 3 هزار زوج ناقل و مشکوک پرخطر تالاسمی شناسایی شده است.

وی با اشاره به جذب و آموزش 83 هزار سفیر سلامت خانوار، 32 هزار سفیران سلامت دانش آموز، بیش از 10 هزار سفیر دانشجو و بیش از2هزارو400 رابط سلامت عنوان داشت: در راستای عضویت 215 سازمان دولتی بعنوان سازمان های حامی سلامت هماهنگی و 866 مدرسه بعنوان مدارس حامی سلامت هماهنگیهای لازم در سالجاری صورت گرفته است.