دانشگاه علوم پزشکی جیرفت
کد : 26500-4394      تاریخ انتشار : ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۱ مهر تعداد بازدید : 1373

اخبار | سرای سمن های سلامت جنوب کرمان افتتاح شد.

سرای سمن های سلامت جنوب کرمان افتتاح شد.
سرای سمن های سلامت جنوب کرمان افتتاح شد.

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت،سرای سمن های سلامت جنوب کرمان افتتاح شد

 


دکتر جمالی مدیرکل سازمانهای مردم نهاد وزارت بهداشت در این آیین اظهار داشت: شعب انجمنهایی که امروز در جنوب کرمان راه اندازی میشود، مهمترین و موفقترین انجمنهای سلامت کشور هستند و شعب زیادی در کشور دارند، اما متأسفانه در جنوب کرمان شعبه نداشتند که با تلاشهای و پیگیریهای دانشگاه علوم پزشکی جیرفت این مهم محقق شد.

وی با بیان اینکه شفافیت در پاسخگویی ویژگی مهم این نهادها است، افزود:سازمانهای مردم نهاد سازمانهای قانونمندی هستند که به صورت غیر انتفائی، داوطلبانه و مستقل اداره میشوند و باید به یکسری ارزشها پایبند باشند.

دکتر جمالی با اشاره به مواردی مانند اشتغالزایی، مبارزه با فساد، ایجاد عدالت اجتماعی، رشد معنویات، پایین آوردن هزینه ها و ... به عنوان وظایف سازمانهای مردم نهاد تصریح کرد: راه اندازی این سمنها بار بزرگی از دوش مردم و مسئولان منطقه بر میدارد، مسئولان محلی هم حداکثر حمایت را از این سمنها داشته باشند و آنها را تقویت کنند.

مدیرکل سازمانهای مردم نهاد وزارت بهداشت گفت،: امروز شعب انجمن ها در یک ساختمان کوچک راه اندازی شد اما در آینده نزدیک با مشارکت مردم و خیرین و حمایت مسئولان شاهد خواهیم بود که تعداد این انجمنها در منطقه افزایش خواهد یافت.


دکتر اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در این افتتاحیه اظهار داشت: توانمندسازی و آموزش بیماران نیازمند حمایت است، خوشحالیم که نهادهایی که با جان و دل کار می کنند، برای رفع مشکلات مردم منطقه به میدان آمدند و حمایت از این نهادها را وظیفه خود میدانیم.

وی بیان داشت:مردم ما همواره پشتیبان نظام بوده اند ما هم خود را از مردم جدا نمیدانیم و خدمت به این مردم شریف افتخار است.

دکتر مکار  خاطرنشان کرد: با راه اندازی شعب این شش سمن سلامت در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اطمینان دارم که به زودی شاهد افزایش و گسترش سمنهای سلامت و اجتماعی در منطقه خواهیم بود و این شروعی برای یک کار بزرگ است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: دانشگاه در حد مقدورات آماده حمایت از انجمنهای سلامت در منطقه است و فراهم کردن زمینه حضور سمنها در جنوب کرمان را وظیفه میدانیم تا گروههای آسیب پذیری که دسترسی به امکانات را ندارند حمایت شوند.

 سرای سمن های سلامت جنوب کرمان با حضور  مدیرعاملان انجمن های صرع، ام اس، هموفیلی، اسکیزوفرنی، کلیوی، تالاسمی، مدیرکل سازمانهای مردم نهاد وزارت بهداشت، رئیس و هیئت رئیسه دانشگاه  علوم پزشکی جیرفت افتتاح شد و شعب این شش انجمن در جنوب کرمان راه اندازی شد