دانشگاه علوم پزشکی جیرفت
کد : 26500-5411      تاریخ انتشار : ۱۳۹۷ يکشنبه ۲ دي تعداد بازدید : 3498

اخبار | نشست معاونان آموزشی کلان منطقه 8در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد

نشست معاونان آموزشی کلان منطقه 8در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد
نشست هم اندیشی معاونتهای آموزشی،مدیران مرکز مطالعات و مسئولان استعدادهای درخشان دانشگاههای کلان منطقه آمایشی هشت در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت یرگزار شد

                                                                                                                       

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، نشست هم اندیشی معاونتهای آموزشی،مدیران مرکز مطالعات و مسئولان استعدادهای درخشان دانشگاههای کلان منطقه آمایشی هشت در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت یرگزار شد

دکتر اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در نشست معاونان آموزشی کلان منطقه آمایشی 8 در جیرفت با اشاره به جایگاه ویژه آموزش و پژوهش در دانشگاه اظهار داشت: شأن یک دانشگاه به دانشجو و آموزش است اگر در حوزه آموزش حرکت نکنیم،ممکن است از محصولی که به جامعه تحویل میدهیم راضی نباشیم.

وی با بیان اینکه دانشجویان که حاصل تربیت دانشگاه هستند با جان و روح انسانها سروکار دارند، آنها محرم زندگی مردم میشوند و تأثیر اساسی بر جامعه دارند این نشانه این است که ما در حوزه سلامت کار بزرگی انجام میدهیم.

دکترمکارم با اشاره به اهمیت آموزش در علوم پزشکی تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که در زیرساختها وجود دارد شاید اگر امروز قرار بود تصمیمی در راه اندازی مراکز آموزشی میگرفتیم متفاوت از وضعیت موجود بود البته در دوره ای که دانشگاههای علوم پزشکی بر اساس ضرورت تأیید شده ایجاد شدند اگر این حرکت صورت نمیگرفت امروز شاهد دستاوردهای موجود نبودیم.

وی خاطرنشان کرد:  در جنوبشرق کشور علی رغم تلاشهایی که شده، مردم دچار محرومیتهایی هستند و در ارائه خدمات سلامت هنوز مناطقی داریم که با تیم سیار پوشش داده میشود این کار سختی است گرچه حرکتهای بسیار خوبی به ویژه در طرح تحول سلامت انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اجرای بیش از 300پروژه عمرانی در حوزه سلامت جنوب کرمان گفت: اقدامات انجام شده در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت قابل توجه است اما چون عقب افتادگی زیادی داشتیم هنوز جا برای کار بسیار است.

دکترمکارم با بیان اینکه در زمان خدمت به مردم جنوب کرمان تلاش کردم تیمی همکار و همدل در دانشگاه کار کنند و امروز هم یک تیم هماهنگ با دلسوزی برای خدمت به مردم فعالیت دارند، عنوان داشت: در بخش آموزش تلاش کردیم تا زیرساختهای لازم در زمینه فضای مناسب و تجهیزات آزمایشگاهها کمبودها برطرف شود و در حال حاضر فضایی استیجاری در اختیار دانشگاه است که اقدام لازم برای خرید آن انجام شود.

وی با بیان اینکه اقداماتی برای تجهیز آزمایشگاهها انجام شده اما هنوز کمبودهایی وجود دارد، افزود: با توجه به تعداد رشته های دانشگاه ضروری است که آزمایشگاهها به طور کامل تجهیز شوند هر چند در حد مقدورات وجود دارد اما باید بهتر از این باشد.

دکترمکارم با بیان اینکه دانشگاههای کوچک هم میتوانند بهترین باشند فارغ التحصیلان و استعدادهای درخشان نشان دهنده پتانسیلها و استعدادهای مستعد در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت است، عنوان داشت:با توجه به موقعیت جنوب کرمان در پژوهشهای بخش کشاورزی و تغذیه دانشگاه جیرفت می تواند، جایگاه خوبی برای پژوهش در این زمینه ها داشته باشد.