دانشگاه علوم پزشکی جیرفت
کد : 26500-6420      تاریخ انتشار : ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳ بهمن تعداد بازدید : 1233

اخبار | مانور عملیاتی ستاد فوریتهای مرکز سلامت محیط و کار در جیرفت برگزار شد

مانور عملیاتی ستاد فوریتهای مرکز سلامت محیط و کار در جیرفت برگزار شد
مانور عملیاتی ستاد فوریتهای مرکز سلامت محیط و کار در جیرفت برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، سومین مانور عملیاتی ستاد فوریتهای مرکز سلامت محیط و کار توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد.

دکتر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در این آیین اظهار داشت: کشور ما به ویژه منطقه جنوب شرق منطقه ای بحران خیز مانند زلزله است در مرحله نخست باید بپذیریم که در یک منطقه بحران خیز زندگی میکنیم و آمادگی لازم را چه در زمینه شخصی مانند مقاوم سازی منازل و چه اجتماعی با آموزش برای تمام اقشار ایجاد کنیم.

وی با اشاره به لزوم آموزش و آمادگی قبل از مواجه با بحران برای کمتر شدن صدمات بیان داشت: حوزه سلامت از مهمترین گروههای درگیر در مدیریت بحران است که نقش اساسی در رفع مشکلات بهداشتی و درمانی دارد و آمادگی و مجهز بودن این گروه از اهمیت بسیاری برخوردار است شما هم این مانورها را با اعتقاد و جدیت انجام دهید و توجه داشته باشید برگزاری این مانورها در مواقع بحران به مدیریت هرچه بهتر کمک بسیاری می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: برای مقابله با بلایایی که بیشتر در معرض آنها قرار داریم آمادگی لازم را کسب کنیم و موارد ضروری در این راستا را جدی بگیریم و تجهیزات لازم را خریداری کنید، این تجهیزات تداوم دهنده زندگی ما هستند.

لیلی شاهرخی معاون اجرایی و مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در آیین افتتاحیه این مانور اظهار داشت: مانور عملیات ستاد فوریتهای مرکز سلامت محیط کار با حضور 10 تیم عملیاتی شامل کارشناسان بهداشت محیط و مبارزه با بیماریها با تمام تجهیزاتبه مدت سه روز اجرا میشود.

وی با اشاره به اجرای دو سناریو در این مانور افزود: سناریوهای اجرایی شامل بیماریهای منطقله از آب و غذا، بیماریهای حاد تنفسی و یک دوره آموزشی ضدعفونی آنفلوآنزا در این مانور اجرا میشوند.

شاهرخی تصریح کرد: مانورعملیات ستاد فوریتهای مرکز سلامت محیط و کار با هدف آمادگی تیمهای بهداشت محیط و مبارزه با بیماریها در برابر بلایا برگزار میشود و در این مانور توانمندی ،تجهیزات و سرعت عمل فعالان در حوزه بهداشت محیط حوزه دانشگاه درهنگام بروز حوادث غیر مترقبه مورد ارزیابی قرار می گیرد

 

.