دانشگاه علوم پزشکی جیرفت
کد : 26500-6422      تاریخ انتشار : ۱۳۹۷ يکشنبه ۷ بهمن تعداد بازدید : 1222

اخبار | اجرای طرح ایمنسازی تکمیلی فلج اطفال در جنوب کرمان آغاز شد

اجرای طرح ایمنسازی تکمیلی فلج اطفال در جنوب کرمان آغاز شد
.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، اجرای مرحله نخست طرح واکسیناسیون تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال در سالجاری در هفت شهرستان جنوب کرمان آغاز شد.

دکتر علی اصغر خیرخواه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در حاشیه آغاز اجرای مرحله نخست این طرح در سالجاری اظهار داشت: این طرح در راستای تداوم طرح ریشه کنی اطفال با توجه به همجواری حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با استانهای شرقی کشور  اجرا میشود.

وی با اشاره به اجرای طرح تکمیلی ایمنسازی تکممیلی فلج اطفال توسط هفت مرکز بهداشت در دو مرحله بهمن و اسفند ماه در جنوب کرمان تصریح کرد: 802 تیم با حضور 101 ناظر منطقه ای 85 هزارو 570 کودک زیر پنج سال را در جنوب کرمان واکسینه میکنند تا دستيابي به پوشش صد درصد ايمنسازي كودكان زير ۵ سال ايرانی و مهاجر خارجی محقق شود.

دکتر سید فریدون افضلی جانشین دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در حاشیه آغاز اجرای این طررح در جنوب کرمان اظهار داشت: با توجه به در معرض خطر قرار داشتن مناطق شرقی کشور به دلیل همجواری با مرزهای شرقی اجرای تکمیلی آن حائز اهمیت است.

این پزشک متخصص اطفال با اشاره به سوالهایی که در زمینه این واکسیناسیون برای خانواده ها پیش امده عنوان داشت: رسانه های همکاری لازم برای آگاه سازی خانواده ها را داشته باشند و خانواده ها بدانند این واکسیناسیون طرحی جدای از واکسیناسیونهای روتین است.

افضلی با بیان اینکه این واکسن اختلالی در سایر واکسنهایی که کودکان دریافت می کنند ندارد، خاطرنشان کرد: تاکنون عوارضی برای این واکسن مشاهده نشده است و خانواده ها حتما این واکسن را برای گروه سنی مورد نظر دریافت کنند.