دانشگاه علوم پزشکی جیرفت
کد : 26500-6435      تاریخ انتشار : ۱۳۹۷ شنبه ۲۷ بهمن تعداد بازدید : 1424

اخبار | غرفه ترویج زایمان طبیعی در مصلی جیرفت راه اندازی شد

غرفه ترویج زایمان طبیعی در مصلی جیرفت راه اندازی شد
.


 

    به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت،، غرفه ترویج زایمان طبیعی توسط درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در مصلای جیرفت راه اندازی شد.

 

دکتر علی سالاری مقدم معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ضمن حضور در این غرفه و بازدید از ارائه خدمات به مراجعه کنندگان با توجه به اهمیت موضوع از برگزار کنندگان غرفه به ویژه پرسنل بیمارستان کاشانی جیرفت قدردانی کرد.

دکتر لیلا عارفی رئیس بیمارستان کاشانی جیرفت گفت: این غرفه با هدف ترویج زایمان طبیعی و کاهش آمار سزارین که از مصوبات کمیته ترویج زایمان طبیعی دانشگاه است، راه اندازی شده است و در این غرفه توزیع پمفلت های آموزشی و ارائه مشاوره مامایی و ویزیت پزشک متخصص زنان انجام گرفت.

دکتر عارفی ادامه داد: همچنین توسط خانم دکتر سونیا احمدی پزشک متخصص زنان در جمع نمازگزاران مصلی، مطالبی در راستای ترویج زایمان طبیعی و کاهش سزارین ارائه شد.

وی با بیان اینکه سزارین مادران باردار در شرایطی است که جان مارد و نوزاد در خطر باشد و برای نجات جان آنها ضروری باشد، گفت: متاسفانه در سالهای اخیر برای دوری از درد زایمان، بسیاری از مادران سزارین را انتخاب می کنند که از عواقب و مضرات آن نیز  بی اطلاع هستند.

دکتر عارفی خاطرنشان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند فرهنگ سازی در راستای ترویج زایمان طبیعی و کاهش گرایش مادران باردار به سزارین هستیم و در این راستا رسانه‌ها و فضاهای مجازی می‌توانند بهترین نقش را داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در راستای ترویج زایمان طبیعی در حوزه دانشگاه در جمع نمازگزاران شهرستان عنبرآباد نیز پمفلت های آموزشی توزیع و مشاوره مامایی توسط ماماها خانم گروهی و خانم کمالی به همراه ویزیت رایگان توسط خانم دکتر سالاری انجام شد.