دانشگاه علوم پزشکی جیرفت
کد : 26500-9462      تاریخ انتشار : ۱۳۹۸ دوشنبه ۵ فروردين تعداد بازدید : 1805

اخبار | 2 و نیم تن موادغذایی فاسد در جنوب کرمان امحا شد/ 21 هزار مراجعه به اورژانسهای جنوب کرمان در نوروز98

2 و نیم تن موادغذایی فاسد در جنوب کرمان امحا شد/ 21 هزار مراجعه به اورژانسهای جنوب کرمان در نوروز98
.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، دکتر اصغر مکارم در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح سلامت نوروزی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار داشت: طی 9 روز گذشته (از ساعت ۸ روز شنبه ۲۵/۱۲/۹۷ تا ساعت ۸  روز دوشنبه ۴/۱/۹۸ ) 21 هزارو 500 نفر به اورژانس های بیمارستانی حوزه دانشگاه مراجعه و خدمات لازم را دریافت کرده اند که از این تعداد 19 هزارو400 مورد به صورت سرپایی درمان شده اند .

وی با اشاره به وقوع بیش از ۲۵۲ مورد زایمان در جنوب کرمان طی 9 روز گذشته افزود: کارشناسان اورژانس های پیش بیمارستانی هم بیش از ۶۷۰ ماموریت انجام داده و به ۷۷۴ مورد خدمات اورژانسی ارائه کرده‌اند و در کنار این مأموریت ها به ۲۶۸ مراجعه کننده کمپ های سلامت نیز خدمات اورژانس ارائه شده است.

دکترمکارم تصریح کرد: در این مدت بیش از 1هزارو400 مورد بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی هفت شهرستان حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و مراکز تهیه و توزیع مواد خوراکی ، آشامیدنی ، بهداشتی و داروخانه های شهرستان های صورت گرفت، که 2 هزار و 500 کیلو گرم مواد تاریخ مصرف گذشته و یا غیر بهداشتی معدوم و ۴ مرکز متخلف تعطیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه در این مدت ۱۱ مورد حادثه ویژه اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: تاکنون در حوزه بیمارستان ها و اورژانس های پیش بیمارستانی  جنوب کرمان۵  فوت ناشی از حوادث ترافیکی ثبت شده، است.

دکترمکارم با اشاره به 133 مورد نمونه برداری از افراد مشکوک به بیماری واگیر-بیماریهای مشمول گزارش دهی فوری عنوان داشت: تا چهارم فروردین ماه سالجاری 91 بازدید (پایش بیماری های واگیر) انجام شد و 143 مورد واکسن هاری دریافت کرده اند.