۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور

🔴آغاز  اجرای مرحله دوم طرح  وارنیش فلوراید تراپی در مدارس ابتدائی (پایه اول ) شهرستان رودبارجنوب 

🔷️با شروع سال جدید، طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان 6 تا 14 ساله در سطح مدارس ابتدایی شهرستان رودبار جنوب توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودبارجنوب آغاز شد.

🔷️دکتر احسان باقری مدیر شبکه بهداشت و درمان رودبارجنوب  در این باره گفت: به منظور فرهنگ سازی و افزایش مراقبتهای بهداشت دهان و پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان 6 تا 14 ساله و با همکاری مدیریت آموزش و پرورش در مقطع اول  مدارس ابتدایی تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان رودبارجنوب آغاز شد.

🔷️دکتر باقری افزود: در اجرای این طرح، ابتدا آموزشهای لازم توسط کارشناسان  و مربیان بهداشت دهان در مدارس به دانش آموزان ارائه  می‌شود  و سپس جهت انجام عمل وارنیش فلوراید آماده می‌شوند که این کار توسط تیم سلامت به صورت رایگان انجام می‌شود.

🔷️وی  اظهار داشت: از نظر علمی ثابت شده است که فلورایدتراپی با وارنیش می‌تواند تا 60درصد پوسیدگی دندانهای کودکان را کاهش دهد.

🔷️دکتر باقری بیان اینکه پیشگیری ازپوسیدگی دندانها در کودکان یکی از اهداف مهم در برنامه های سلامت دهان و دندان است و فلوراید می تواند نقش مهمی در کاهش پوسیدگی دندان و حتی برگشت پوسیدگی داشته باشد، تصریح کرد: وارنیش فلوراید یک ماده زرد نیمه مایع از نمک فلوراید است که به صورت یک لایه چسبنده زرد رنگ روی سطح دندان ایجاد می کند و در تماس با بزاق دهان سفت می شود و به مرور فلوراید آزاد می کند.

🌐روابط‌عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودبارجنوب