۱۴۰۳ دوشنبه ۲۶ شهريور
هیات یاران عاشورایی( خانواده سلامت) درخصوص شهادت آیت الله رئیسی و انتخابات ریاست جمهوری پیش رو بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش مفدا، هیات یاران عاشورایی( خانواده سلامت) درخصوص شهادت آیت الله رئیسی و انتخابات ریاست جمهوری پیش رو بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

آنچه در حادثه غافلگیرانه شهادت آیت‌الله رئیسی؛ رئیس‌جمهور محبوب و مغتنم؛ برای ملت ایران رخ داد چیزی فراتر از یک سوگ بلکه اندوهی جهانی بود. حادثه‌ی ناگوار در اثنای یک تلاش خدمت‌رسانی اتفاق افتاد و به یقین شهیدِ خدمت به تعبیر مقام معظم رهبری شخصیتی جامع‌الاطراف و خستگی‌ناپذیر بود و با صمیمت و مردمی بودن خود، دل‌های زیادی را به غصه کشاند، اما فراتر از آن این شهادت، جنسی از ابتلاء و انبوهی از رشد الهی برای ملت شریف ایران به ارمغان آورد.

آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری که خستگی نمی شناخت و در تمام عمر خدمت خود بی وقفه در تلاش برای ایجاد رضایت الهی و حل مشکلات مردم و خدمت به آنها بود. خدمات و دغدغه های ایشان در حوزه سلامت و درمان قابل تحسین بود.

از همان بدو ورود خود به مسئولیت رئیس قوه مجریه بصورت میدانی و شبانه روز پیگیر کلان مسئله حوزه سلامت یعنی "پاندمی کرونا" بود و با آن وضعیت خطرناکی که ممکن بود جان خود را هم از دست بدهد، به خاطر خدمت رسانی و آرامش بخشی جامعه در بیمارستان ها حاضر می شد و از نزدیک پیگیر سلامت مردم و حال و احوال کارکنان سلامت میشد.

توجه ویژه به درمان مردم خصوصا کم هزینه یا حتی رایگان شدن خدمات درمانی برای قشر کم بضاعت و نیز توجه ویژه به سلامت کودکان و نیز رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال از جمله خدماتی بود که با هدایت ایشان و توسط دولت ایشان صورت گرفت. نگاه ویژه شهید ایت الله رییسی به کادر درمان و حل شدن مسائل آنها به عنوان مسئولین سلامت مردم بی بدیل بود که در همین راستا دستورات و خدمات متعددی صورت گرفت.

پیشرفت و امیدآفرینی در کشور که از توصیه ها و دغدغه های مقام معظم رهبری بوده و هست در نگاه ایشان عملیاتی شد بطوریکه با استفاده در ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان و بر اساس رهنمودها و راهبری های مقام معظم رهبری به دنبال ایجاد زمینه ها و مسیرهای پیشرفت از سوی دانشگاهها بود که برای همین منظور جلسات متعددی با اساتید و دانشجوها برگزار کرد تا بتواند تا آنجا که میم شود به بدنه نخبه هم امید داده و هم ایشان را در مسیر پیشرفت قرار دهد.

برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت، از این رو آزردگیهایش از ناسپاسی و طعن برخی بدخواهان، مانع تلاش شبانه روزیش برای پیشرفت و اصلاح امور نمیشد. رئیس جمهور پرتلاش و خستگی ناپذیر مردم ایران که در راه اعتلا و پیشرفت کشور جز خدمت به مردم بزرگ ایران سر از پا نمی شناخت، و با ایستادگی بر سر آرمان ها و الکوی انقلاب اسلامی جان خود را فدای ملت کرد. به همین علت بود که همین مردم که حتی برخی از آنها به او در انتخابات گذشته به هر دلیلی رای نداده بودند به طور شگفت انگیز و بی سابقه و با جمعیتی میلیونی در مراسم بدرقه ایشان و جمع همراه شرکت کردند تا دِین خود را به خدمات آن مرد بزرگ ادا کنند.

شهید آیت الله رئیسی قطعا با این روحیه فداکاری و خدمت گذاری به مردم و اسلام الگو و مدلی از شرایط یک رئیس جمهور را از خود به جا گذاشت که مردم به دنبال آن بودند. پدیده ای قابل‌مطالعه و عبرت‌انگیز برای همه ما در رفتارشناسی و تعامل ملت و دولت ایران که با حضور پرشور و معجزه‌آسای مردم در مراسم تشییع، لایه جدیدی از انسجام، وفاداری و همدلی ملت به رخ جهانیان کشید. اما اینک ضمن درود بیکران به روان پاک و مطهر امام راحل و شهدای عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی و ادای احترام به مقام بلند شهید آیت الله رئیسی و سایر شهدای خدمت، به اقتضاء موعد حساس انتخابات ریاست‌جمهوری، لازم است نسبت به اعلام معیارهای رئیس‌جمهور مطلوب و انقلابی، اندیشه‌های روشن و متقنی به جامعه ارائه شود.

روشن است که نوع منش و روش قابل افتخار دکتر رئیسی که به معنای واقعی رئیس‌جمهور انقلاب اسلامی بوده‌اند راه را برای انتخاب بعدی روشن‌تر از همیشه کرده است. حضور مبارک آیت‌الله شهید رئیسی در طول هزار روز تصدی ریاست‌جمهوری و درخشش او در اثبات صداقت و خلوص الهی تا حد زیادی سرمایه‌های اجتماعی کشور را ترمیم کرد و این نگاه امیدآفرین را در آحاد مردم ایجاد نمود که هنوز انسان‌های بسیاری هستند که با کمال اخلاص و تقوا و به دور از جنجال‌های کاسبکارانه سیاسی، در عرصه‌های سخت اجرایی خدمتگزار آرمان‌های کشور هستند؛ بنابراین همه ما در انتخاب گزینه برای ریاست‌جمهوری باید به شاخصه‌های روشن و دقیق برگرفته از اندیشه‌های امامین انقلاب مانند: اندیشه توحیدی و التزام عملی به احکام دین مبین اسلام و وفاداری به آموزه‌های قرآن و اهل‌بیت (علیهم‌السلام) ، مردمی بودن و صمیمیت با توده‌ها به‌ویژه با قشرهای ضعیف و کم‌ برخوردار جامعه، پرکاری و تلاش شبانه‌روزی ، فسادستیزی و شجاعتِ برخورد با تباهی‌ها در لایه قدرت و اقتصاد ،توجه و التزام مؤمنانه به فرمایشات مقام معظم رهبری در مقام سکاندار اصلی نظام اسلامی، ایستادگی در برابر قدرت‌های زورگوی عالم و نظام استکباری و حمایت از جبهه مقاومت، تمرکز کانونی و وقت‌ گذاری ویژه در موضوعات اقتصادی و نگاه ویژه به مسائل فرهنگی و اجتماعی و معنویت جامعه و ...که برخی از این شاخص هاست ، تأکید داشته باشیم. در خاتمه ضمن اعلام بیعت مجدد با ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و ادای احترام به شهدای خدمت بالاخص خادم‌الرضا شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و یارانش، توفیق و سعادت ویژه و روزافزون ملت شریف ایران را از درگاه خداوند متعال خواستاریم. والعاقِبَه لِلمُتَّقین هیات یاران عاشورایی

(خانواده سلامت)

ما را در فضای مجازی دنبال کنید

  • اینستاگرام
  • روبیکا