۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۹ شهريور
آخرین بروزرسانی : ۱۳۹۸ شنبه ۷ ارديبهشت   

اجرای طرح تحول سلامت در جنوب کرمان با اعتباری بیش از 102 میلیارد تومان

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، دکتر نادر پورجمالی  در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن تبریک هفته سلامت با اشاره به اقدامات دانشگاه در اجرای طرح تحول سلامت برای ارتقای خدمات بهداشت و درمانی در جنوب کرمان اظهار داشت: در حال حاضر 392 خانه بهداشت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت فعال هستند که از این تعداد 208 خانه بهداشت در جهت اجرای طرح تحول سلامت احداث شده اند.

وی با اشاره به فعالیت 127مرکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی و پایگاه بهداشتی در جنوب کرمان افزود: 45 مرکز و پایگاه و 2 مرکز درمان بستر با اجرای طرح تحول سلامت در منطقه احداث شده اند و 5 ساختمان تسهیلات زایمانی نیز در حال احداث است.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اقدامات حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در سال گذشته گفت: راه اندازی اتاق عمل بیمارستانهای رودبار و قلعه گنج، راه اندازی اتاق ال دی آر در بیمارستانهای کاشانی و 12 فروردین کهنوج، توسعه اورژانس بیمارستانهای امام خمینی جیرفت و 12 فروردین کهنوج تجهیز و راه اندازی کلینیک ویژه جیرفت و پیشرفت 90 درصدی کلینیک ویژه کهنوج از جمله این اقدامات است.

دکتر پور جمالی با اشاره به راه اندازی مرکز معاینه چشم نوزادان نارس، تجهیز و راه اندازی بخش جدید دیالیز با 18 تخت در جیرفت و ساخت مرکز غربالگری کهنوج عنوان داشت: در حال حاضر زایمانهای بدون درد در بیمارستان منوجان انجام میشود و در آینده نزدیک بخش تالاسمی در بیمارستانهای رودبار و قلعه گنج راه اندازی میشوند.

وی افزود: تعمیر و بازسازی بخشهای شش بیمارستان منطقه، محوطه سازی بیمارستان امام جیرفت و در حال اقدام بودن محوطه سازی بیمارستان 12 فروردین کهنوج، مصوب شدن ساخت بیمارستان 220 تختخوابی کهنوج از دیگر خدمات در راستای ارائه خدمات سلامت به مردم جنوب کرمان است.

دکترپورجمالی با اشاره به احداث مراکز بهداشت شهرستانهای رودبار، فاریاب، عنبرآباد، جیرفت و قلعه گنج بیان داشت: در راستای اجرای طرح تحول سلامت بیش از 102 میلیارد تومان در بخشهای بهداشت و درمان هفت شهرستان حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هزینه شده است.

 

نظر شما :
captcha
ما را در فضای مجازی دنبال کنید

  • پیام رسان روبیکا
  • پیام رسان ایتا
  • پیام رسان بله
  • نقشه سایت
  • rss