۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۹ شهريور

۴۴ درصد جامعه هدف طرح ملی کنترل فشار خون بالای جنوب کرمان در اجرای این طرح مشارکت داشتند

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، دکترعلی اصغر خیرخواه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا امروزتکمیل پرسشنامه های طرح ملی کنترل فشار خون بالا در سطح شهرستانهای جنوب کرمان پیشرفت ۴۴ درصدی داشته است.

دکتر خیرخواه افزود: ارایه دهندگان خدمت  در ۵۴ ایستگاه فعال با ۱۵۵ کاربر و همچنین در مراکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی جنوب کرمان تاکنون موفق به سنجش و آموزش فشار خون و ثبت و تکمیل پرسشنامه ۱۲۷هزار و ۵۶۹ نفر شده اند.

وی آمار واجدان شرایط شرکت در طرح کنترل فشار خون در جنوب کرمان را بیش از ۲۹۰هزار نفر اعلام کرد و گفت: آمارها نشان داده که در این طرح و تا امروز، بیش از ۱۲درصد از جمعیت غربالگری شده مبتلا به فشارخون بالا هستند و غربالگری تا پایان طرح ادامه دارد.

دکتر خیرخواه بیان کرد: جمعیت بالای ۳۰ سال و همچنین زنان باردار در هر رده سنی و بیماران کلیوی که دچار افزایش فشار خون هستند، جامعه هدف این طرح را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح ملی کنترل فشار خون برای خانوارها به صورت رایگان است، بیان کرد: فاز اجرایی این طرح از ۱۷ خرداد آغاز و تا ۱۵ تیر همزمان با سراسر کشور در جنوب کرمان انجام می‌شود.

نظر شما :
captcha
ما را در فضای مجازی دنبال کنید

  • پیام رسان روبیکا
  • پیام رسان ایتا
  • پیام رسان بله
  • نقشه سایت
  • rss