۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۹ شهريور

5 تن مواد غذایی فاسد در جنوب کرمان معدوم شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جیرفت گفت: طی شش ماه نخست سالجاری پنج تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در هفت شهرستان جنوب کرمان کشف و معدوم شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، دکتر اصغر مکارم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اهمیت سلامت افراد جامعه نظارت بر سلامت مواد غذایی از مهمترین وظایف بهداشتی است و مردم هم باید در این زمینه به مواردی مانند تاریخ مصرف، پروانه بهداشتی و ... که نشان دهنده سلامت مواد غذایی هستند توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت 73 کارشناس بهداشت محیط در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، افزود: این کارشناسان در راستای حفظظ سلامت مردم منطقه از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 12 هزارو 760 بازدید از 11 هزارو 402 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی منطقه صورت گرفته است که در این بازدیدها پنج تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته کشف و معدوم شده است.

دکتر مکارم خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال یک هزارو 248 واحد متخلف در بازدیدهای کارشناسان بهداشت محیط جنوب کرمان به محاکم قضایی معرفی شد که چندین مرکز تهیه وتوزیع مواد غذایی هم تعطیل شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: شهروندان در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی می توانند شکایات خود را به سامانه فوریت‌ های سلامت محیط و کار از طریق سامانه ۱۹۰ اعلام کنند.

نظر شما :
captcha
ما را در فضای مجازی دنبال کنید

  • پیام رسان روبیکا
  • پیام رسان ایتا
  • پیام رسان بله
  • نقشه سایت
  • rss