۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۹ شهريور
آخرین بروزرسانی : ۱۳۹۸ چهارشنبه ۸ آبان   

لزوم تسریع در تخصیص اعتبارات درمانی در جنوب کرمان

.

دکتر اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در حاشیه بازدید معاون درمان وزارت بهداشت از بیماستان قلعه گنج اظهارداشت: وزارت بهداشت برای راه اندازی بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص داد و تجهیزات مورد نیاز این بخش طی یک‌ ماه خریداری و نصب شد.

اصغر مکارم افزود: اگر به همین سرعت، اعتبارات دیگری برای تامین و تجهیز بیمارستان‌ها به ما بدهید بخش زیادی از مشکلات درمانی منطقه برطرف میشود.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان قلعه‌گنج ۸۰ هزار نفر را تحت پوشش دارد، اینجا منطقه بسیار محروم با یک حوزه وسیع است که مراجعه کننده‌های بسیار زیادی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با تاکید بر اینکه پزشک متخصص زنان نیاز مبرم این شهرستان است گفت: پیش بینی می‌شود متخصص زنان در روز، یکصد مراجعه کننده داشته باشد و بیمارستان های قلعه‌گنج و رودبار جنوب از نظر تعداد زایمان در کشور جایگاه بالایی دارند.

 

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی:

اولویت استخدام نیروهای بومی در بیمارستان قلعه‌گنج

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: بومی گزینی و استخدام نیروهای بومی در بیمارستان قلعه‌گنج مورد تاکید بوده و باید در اولویت قرار گیرد. 

دکتراحمد حمزه نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید معاون درمان وزارت بهداشت از بیماستان قلعه گنج اظهار داشت: اینطور نباشد که در استخدام‌ها افراد غیربومی بومی بیایند و بعد با داشتن رابطه اینجا را ترک کنند و انتظار می‌رود برای بیمارستان قلعه گنج تنها افراد بومی این شهرستان به کارگیری شوند.

وی تصریح کرد: جنوب کرمان پایین‌ترین آمار تخت بیمارستانی کشور را دارد در حالی که بیشترین جمعیت روستایی کشور در این مناطق زندگی می‌کنند و تقریبا ۸۰ درصد جمعیت منطقه در روستاها پراکنده هستند.

نماینده مجلس گفت: از آخرین روستای رمشک تا مرکز قلعه‌گنج حدود ۲۰۰ کیلومتر فاصله است و از قلعه‌گنج به کهنوج نزدیک به یکصد کیلومتر و برای دسترسی به نزدیکترین بیمارستان که بتواند کار درمانی خوبی برای مراجعه کننده انجام دهد حدود ۳۰۰ کیلومتر فاصله است.

وی بیان کرد: باید توجه ویژه‌ای به این مناطق داشته باشیم، مردمی که به گردن نظام و مملکت حق دارند و در طول تاریخ، محروم بوده‌اند و امروز نخستین گلایه آنها کمبود نیروی انسانی در مراکز درمانی بوده و درواقع، فعالیت یک بیمارستان با تعداد ۱۵ پرستار در سه شیفت قابل قبول نیست.

حمزه ادامه داد: در بحث تامین تجهیزات، برای بیمارستان‌ قلعه‌گنج دستگاه‌های سی تی اسکن و سنوگرافی و ال ای زا مورد نیاز بوده و برای بیمارستان منوجان دستگاه ال ای زا و سی تی اسکن و برای  بیمارستان رودبار جنوب نیز دستگاه سی‌تی‌اسکن، ال ای زا و سنوگرافی نیاز داریم.

نظر شما :
captcha
ما را در فضای مجازی دنبال کنید

  • پیام رسان روبیکا
  • پیام رسان ایتا
  • پیام رسان بله
  • نقشه سایت
  • rss