۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۹ شهريور
آخرین بروزرسانی : ۱۳۹۷ چهارشنبه ۵ دي   

کانون سلامت محله صاحب آباد جیرفت راه اندازی شد

با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت کانون سلامت محله صاحب آباد جیرفت در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) این محله راه اندازی شد.

                                                            

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت کانون سلامت محله  صاحب آباد جیرفت در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) این محله راه اندازی شد.

دکتر مکارم در این آیین اظهار داشت: در تمام مراحل انقلاب اسلامی مساجد همواره پایگاهی برای اجتماع مردم انقلابی بود این نشان دهنده جایگاه مساجد در زیرساختهای یک جامعه اسلامی است و با توجه به اینکه مسجد پایگاهی برای مردم متدین است میتواند پایگاهی برای توسعه فرهنگ سلامت هم باشد.

وی با بیان اینکه مردم مسجد را به عنوان یک مامن و پایگاه میدانند و آبادانی آن یک وظیفه است، افزود: سلامت از نیازهای ضروری مردم است و نظام هم به این حوزه به عنوان وظیفه حاکمیتی توجه ویژه دارد ما هم مکلف هستیم، ضروریات بهداشت و درمان را در حد توان برای مردم فراهم کنیم.

دکتر مکارم با اشاره بر لزوم مشارکت مردم در طرحهای مختلف برای موفقیت و دستیابی به اهداف گفت: مشارکت فقط کمک مالی نیست هر کس با توجه به مسئولیتی که دارد، میتواند به عنوان عضوی از تیم سلامت کمک کند و اولین گام در این راستا آگاه سازی مردم در حوزه سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه لازمه جامعه شاداب و سالم انسان سالم است و نقش هر فرد در این راستا مهم است، تصریح کرد: حوزه سلامت چند بخشی است زمانی موفقیت حاصل میشود که تمام حوزهها خوب عمل کنند این کار تیمی است و در کنار آن مشارکت مردم نقش صد درصدی دارد.

                                                                                                        

 

معاون اجتماعی دانشگاه:

کانونهای سلامت راه ارتباط  میان مردم و حوزه سلامت

در ابتدای جلسه امام جماعت مسجد و دبیر کانون سلامت حجت الاسلام لورگی

 ضمن خیر مقدم گویی و تشکر از دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برای انتخاب این مسجد به عنوان کانون سلامت ، آمار جمعیتی و مسائل و مشکلات بهداشتی محله را بیان داشت و خواستار مشارکت اهالی محله در بهبود وضعیت سلامت با حمایت دانشگاه علوم پزشکی و سایر سازمان ها شد.

مهندس حمید سالاری معاون اجتماعی دانشگاه در این آیین ضمن خیر مقدم با اشاره به اهداف راه اندازی کانون های سلامت محله اهداف معاونت اجتماعی وزارت بهداشت را ایجاد ارتباط بی واسطه میان مردم و حوزه سلامت دولت بیان کرد و گفت: اقشار مختلف مردم باید حامی دولت در راستای اجرای مناسب سیاست های سلامتی و ارتقای سطح سلامت جامعه در تمام زمینه ها باشند.

وی خاطرنشان کرد: این کانون ها با عضویت علاقه مندان به بهداشت و سلامت از ساکنان محله و از تمام گروهها تشکیل می شود که در کنار دبیر کانون پیگیر مشکلات و رفع نیازمندی های سلامت هستند و عضویت در این کانون ها نیز با تکمیل فرم عضویت طبق روند ابلاغی معاونت اجتماعی وزارت بهداشت صورت می گیرد.

 

 

 

نظر شما :
captcha
ما را در فضای مجازی دنبال کنید

  • پیام رسان روبیکا
  • پیام رسان ایتا
  • پیام رسان بله
  • نقشه سایت
  • rss