۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۹ شهريور
آخرین بروزرسانی : ۱۳۹۷ سه شنبه ۹ بهمن   

هیچ پروژه ای در دانشگاه به دلیل نبود اعتبار تعطیل نشده است

.

 


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، طی آیینی با حضور رئیس و معاونان دانشگاه، نماینده مردم شهرستانهای جیرفت و عنبراباد در مجلس شورای اسلامی و ... پرستاران نمونه شاغل در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تجلیل شدند.

دکتر اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در این آیین ضمن گرامیداشت میلاد حضرت زینب(س) و تبریک روز پرستار اظهار داشت: نمایندگاه جنوب کرمان در حوزه سلامت هر جا که حضورشان موثر بود به ما کمک کردند و امیدواریم همچنان در ارتقای سطح سلامت جنوب استان این همراهی را داشته باشند، توفیقات ما با همراهی این دو نماینده بوده است و حضورآنها قطعا در حوزه سلامت منطقه تأثیر داشته است.

وی با بیان اینکه سلامت فقط فقدان بیماری نیست، بلکه سلامت جسم و روح انسانها است و پرستار با جسم و روح بیمار سروکار دارد، افزود: در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت حدود 25 درصد همکاران پرستار هستند این باعث خوشحالی است و حدود 700 پرستار در حوزههای مختلف خدمت میکنند.

مکارم تصریح کرد: تعداد تختی که در حوزه دانشگاه داریم حدود 780 تخت است که این تعدادمتوسط کشوری کمتر است و اگر بخواهیم به متوسط کشوری برسیم هم در بحث پرستاری و هم در تختهای بیمارستانی باید به دو برابر وضعیت موجود برسیم یعنی اگر بخواهیم تمام جمعیت را پوشش دهیم  باید تعداد پرستاران موجود دو برابر شود هر چند که با وضعیت موجود تعداد پرستاران تلاش کردیم تا بهترین خدمت را ارائه دهیم و از تمام ظرفیتهای موجود منطقه استفاده میکنیم تا به مردم خدمات ارائه دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه وجود معاونت پرستاری در وزارت بهداشت نشان از توجه ویژه به این حوزه است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه وزارت بهداشت در بحث پرداختها و کارانه پرستاران حرکتهای خوبی انجام داده است هر چند که ممکن است کافی نباشد، امیدواریم با حضور دکتر نمکی این حرکت به سمت بهتر شدن پیش برود و جا دارد از زحمات بی دریغ دکتر هاشمی وزیر سابق که یادگاران زیادی به ویژه در حوزه سلامت به جای گذاشت، تقدیر کنیم.

مکارم با بیان اینکه با اجرای طرح تحول سلامت انقلابی در حوزه سلامت جنوب کرمان ایجاد شده است، عنوان داشت: حدود 500 خانه بهداشت و مرکز جامع خدمات سلامت در حوزه دانشگاه احداث، تعمیر و یا تجهیز شده اند و در حوزه زیرساختی مشکلی به ویژه در سطح اول وجود ندارد.

وی تصرییح کرد: در حال حاضر60 خانه بهداشت، مرکز و پایگاه سلامت آماده افتتاح داریم که این حرکت عظیمی در حوزه سلامت کشور است این را مدیون توجه دکتر هاشمی وزیر سابق و همت نمایندگان جنوب و تلاش بی دریغ همکاران دانشگاه هستیم هنر ما هم این بوده که نگذاشتیم، هیچ پروژه ای به علت نبود اعتبار تعطیل شود.

مکارم با اشاره به دستاوردهای طرح تحول سلامت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: نتایج بسیار مهمی طرح تحول برای منطقه داشت و فقط از نظر ریالی 120 میلیارد تومان در ستاد تحول وارد منطقه جنوب کرمان شد که 40 میلیارد تومان در ساخت و ساز بوده است و این جدای از پروژههای استانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود:از ابتدای سالجاری 143 میلیارد تومان درآمد و اعتبارات جذب کرده ایم این اتفاق باعث شد در پرداختها در بین دانشگاهها جایگاه بسیار خوبی داریم نسبت به پرداختها حوزه پرسنلی جایگاه خیلی خوبی داریم که تا پایان مرداد ماه انجام شده است.

مکارم با بیان اینکه بدهی های دارو هم خوشبختانه هم تا پایان آذر وآبان ماه پرداخت شده و تا پایان سال پرداختهای پرسنلی، پزشکان پرستاران را به روز میکنیم اگر اتفاقی افتاده است این نتیجه کار تیمی مدیریت دانشگاه بوده است.


 

نگاه مجلس به جامعه سلامت کشور مثبت است

 

 

یحیی کمالی پور نماینده مردم شهرستانهای جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در آیین تجلیل از پرستاران نمونه حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ضمن تقدیر از اقدامات دانشگا در راستای ارتقای سلامت مردم منطقه اظهار داشت: حضرت زینب(س) پرستار یک حادثه عظیم است و با پیام رسانی شیوا و شجاعانه خود انقلاب امام حسین(ع) و ان عظمت بزرگ را در تلاریخ نهادینه کرد و ما به واسطه این پاسداریها امروز حرفی برای گفتن داریم.

وی بیان داشت: بنا به همین عظمت و معرفت که در حادثه عاشورا خلق شد، گرامیداشت مقام پرستار روز میلاد با سعادت حضرت زینب(س) است و زحمات زنان و مردان پرستاری که در اوج مشکلات شخصی با بیمار با عطوفت رفتار می کنند ارج نهاده میشود و ما هم قدردان این زحمات دلسوزانه هستیم.

کمالی پور با بیان اینکه این قدردانی فقط محدود به روز پرستار نباشد و همه روزها باید سپاسگذار صبر و ایثار پرستاران باشیم و این فرهنگ را هم در جامعه نهادینه کنیم، خاطرنشان کرد: نگاه نمایندگان مجلس به جامعه سلامت کشور نگاهی مثبت است و هر طرح و برنامه ای که برای کمک به این جامعه باشد، حمایت میشود.

وی با اشاره به درخواستها در زمینه تبدیل وضعیت نیروها گفت: با همراهی ریاست دانشگاه پیگیریهای لازم در این راستا انجام میشود تا این دغدغه از خدمتگذاران حوزه سلامت رفع شود

 

 

 

 

نظر شما :
captcha
ما را در فضای مجازی دنبال کنید

  • پیام رسان روبیکا
  • پیام رسان ایتا
  • پیام رسان بله
  • نقشه سایت
  • rss