۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۹ شهريور

پایان طرح بسیج سلامت نوروزی؛
بیش از ۵۶۴ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در رودبار جنوب  انجام گرفته است

دکتر احسان باقری مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان رودبار جنوب گفت: از ابتدای  اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی تا ۱۴ فروردین بیش از ۵۶۴ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهرستان رودبار جنوب انجام گرفته است.

دکتر باقری اظهار داشت: طرح بسیج سلامت نوروزی با هدف تشدید نظارت بر اماکن عمومی و مراکز  تهیه و توزیع  مواد غذایی  و همچنین جلوگیری از بروز مشکلات بهداشتی و اپیدمی بیماری‌های منتقله از آب و غذا از ۲۴ اسفند ماه در سطح شهرستان اجرا شد که  تا ۱۴ فرودین ماه ادامه یافت.
مدیر شبکه بهداشت ودرمان عنوان داشت: در این راستا۵۶۴ بازدید توسط کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودبار جنوب در اکیپ‌های دو نفره و  ۸ مورد گشت مشترک با سایر ادارات انجام شده است.
وی افزود: در طی این بازدیدها ۱۰ مورد اخطاریه بهداشتی به اماکن متخلف داده شده است .

دکتر باقری ضمن تقدیر از اصنافی که نکات بهداشتی را رعایت و با بازرسین بهداشت محیط همراهی کرده‌اند، گفت: از آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی تا پایان طرح مقدار ۲۰۴۵کیلو گرم مواد خوردنی و اشامیدنی تاریخ گذشته و فاقد صلاحیت بهداشتی توسط کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای از سطح عرضه جمع اوری و معدوم سازی شد.

باقری با تأکید بر حفظ سلامت آب آشامیدنی اظهار داشت: در راستای حفظ سنجش سلامت آب آشامیدنی خصوصاً در این روزهایی که حضور مسافران نوروزی در شهر پر رنگ بود ۳۰۵ مورد کلر سنجی از آب آشامیدنی صورت گرفت.

وی عنوان داشت: در راستای سنجش درجه دما  در رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها و سوپر مارکت ها  ۶۵۸ موردسنجش پرتابل صورت گرفته است.
روابط‌عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودبارجنوب