۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور

مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان رودبارجنوب گفت: طرح سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند۱۴۰۲ تا ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳با حضور فعال بازرسان بهداشت محیط در ساعات اداری، غیراداری و روزهای تعطیل اجرا شد.

دکتر «احسان باقری » در این باره افزود: این طرح در ایام نوروز و ماه رمضان با اولویت نظارت بر مراکز، اماکن حساس و همچنین نظارت بر سامانه های آبرسانی همزمان با سراسر کشور در شهرستان رودبار جنوب اجرا شد.

وی هدف از اجرای طرح سلامت نوروزی را حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی و ایمنی آب و موادغذایی در سطح عرضه به منظور کاهش و کنترل بیماریهای مرتبط با آب و موادغذایی برشمرد.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان رودبارجنوب با اشاره به این که اجرای طرح سلامت نوروزی جزو وظایف بازرسان بهداشت محیط است، افزود: ارکان اصلی برنامه سلامت نوروزی و ماه رمضان شامل سه محور هماهنگی و مشارکت های درون بخشی و بین بخشی، آموزش و اطلاع رسانی عمومی،پایش، نظارت، بازرسی و گزارش دهی است.

باقری ادامه داد: در این طرح تعداد ۱۰تیم بازرسی متشکل از کارشناسان بهداشت محیط ستاد شهرستان و کاردان مراکز خدمات جامع سلامت روستایی همکاری لازم را داشته اند .

وی تصریح کرد: در این طرح، بازدید از مراکز تهیه وتوزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، منابع ومخازن تامین آب آشامیدنی، کنترل مواد غذایی با استفاده از تجهیزات پرتابل و نمونه برداری از آب آشامیدنی و مواد غذایی انجام شد.

وی گفت ،از شروع طرح ۱۰۸۰بازدید، ۴۴اخطار و بیش از ۱۸۵۰ کیلو گرم مواد غذایی تاریخ  مصرف گذشته توسط کارشناسان بهداشت محیط این شهرستان جمع‌آوری و معدوم‌سازی سازی شده است .

دکتر باقری از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی با شماره تلفن ۱۹۰ تماس گرفته و مشکل بهداشتی خود را مطرح کنند

🌐روابط‌عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودبارجنوب