قوانين و مقررات مالي و محاسباتي هر كشور خط مشي كلي سيستم حسابداري سازمان دولتي آن كشور را ترسيم مي نمايد . مفهوم قانوني نظارت مالي يعني تطبيق پرداختها با قوانين و مقررات مالي حاكم بر مصرف وجوه دولتي . نظارت مالي در حقيقت نظارت قبل از خرج است و مي توان آن را نوعي حسابرسي داخلي ناميد . رسيدگي و بررسي و اعمال نظارت ،تطبيق اسناد با قوانين و مقررات و ضوابط مالي دانشگاه ها، بررسي و تطبيق اسناد هزينه با مستندات ضميمه، بررسي صورت وضعيت پيمانكاران پروژه هاي عمراني و شركت هاي پيمانكاري و تطبيق آن با قوانين و مقررات مالي و بخشنامه ها از جمله خدماتي است كه اداره رسيدگي ارائه مي دهد. شرح وظایف اداره نظارت و بررسی عملکرد مالی گردآوری و بهنگام نمودن منابع اطلاعاتی معتبر ازقبیل قراردادها، آیین نامه،مصوبات،دستورالعملها، مجوزهاو احکام کارگزینی دانشگاه بخشنامه ها و مصوبات سازمانها و ادارات دولتی مربوطه جهت انجام رسیدگی کنترل نهایی مدارک و رسیدگی و حصول اطمینان از صحت اعمال کنترلهای لازم طبق دستورالعمل رسیدگی تهیه «برگ رفع نقایص » در مواردی که در مدارک مورد رسیدگی نقایصی موجود باشد کنترل پروندههای سفارش مربوط به خریدهای خارجی تماس مستمر با رئیس اداره حسابداری کالا، اموال و خدمات جهت اطمینان از صحت مدارک مربوط به رسید کالا و خروج کالا از انبار اتخاذ ترتیبات لازم جهت تهیه کلیه صورت خلاصه های مورد نیاز جهت انجام عملیات رسیدگی تهیه و تنظیم صورت مغایرت بانکی و پیگیری موارد مغایرت اتخاذ ترتیبات لازم به منظور تهیه صورتخلاصه مانده حسابهای اشخاص و شرکتهای طرف حساب با دانشگاه اتخاذ ترتیبات لازم به منظور رفع مغایرات موجود فیمابین حسابهای دانشگاه با اشخاص و شرکتها پاسخگویی به اشخاص، مؤسسات و شرکتها درخصوص وضعیت حسابهای آنها با دانشگاه تهیه گزارش در خصوص نتیجه پیگیری تطبیق حسابهای دانشگاه با اشخاص و ارائه آن به مدیر امور مالی مشخص نمودن اموال و داراییهای دانشگاه مورد استفاده سایر موسسات و اشخاص و تهیه گزارش در این خصوص و ارائه آن به مدیر امور مالی پیگیری و دریافت اسناد و مدارک مورد رسیدگی از سایر واحدهای دانشگاه پیگیری و کمک در رفع ایرادات و نقاط ضعف اعلام شده در گزارشهای حسابرسان مستقل از عملکرد مالی دانشگاه بویژه درخصوص مسائل مالی واحدهای تابعه همکاری لازم با رؤسای حسابداری واحدهای تابعه به منظور تهیه صورتهای مالی طبق دستورالعمل مربوطه و همچنین تنظیم گزارش مقایسه عملکرد با بودجه مصوب در واحدهای مذکور تجزیه و تحلیل اقلام صورتهای مالی واحدهای تابعه و ارائه گزارشات آنها جهت مدیریت و سایر استفاده کنندگان از اطلاعات مالی بررسی حسابهای راکد، سنواتی و معوق واحدهای تابعه و ارائه پیشنهادات اصلاحی نظارت بر انبارگردانی انبارهای واحدهای تابعه و بررسی و اظهارنظر درمورد گزارشهای انبارگردانی بررسی پرونده تحویل و تحول رؤسای حسابداری واحدهای تابعه انجام نظارت مالی بر عملکرد مالی واحدهای تابعه از طریق رسیدگی به اسناد حسابداری آنها همکاری لازم درمورد تهیه و تنظیم بودجه واحدهای تابعه بررسی، محاسبه و اعلام وجوه مصرف نشده واحدهای تابعه و پیگیری وصول وجوه مذکور همکاری جهت تطبیق، تجمیع و بستن حسابهای واحدهای تابعه در پایان دوره مالی ارزیابی صلاحیت حرفه ای رؤسای حسابداری واحدهای تابعه همکاری جهت تهیه و تنظیم دستورالعملها و آیین نامهها برای ثبت و ضبط فعالیتهای جدید که به دانشگاه واگذار میشود انجام سایر وظایف مرتبط محوله
نشانی ما: جیرفت - میدان انقلاب – ساختمان شهدای عشایر - ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جیرفت- واحد مالی